نماد آخرین خبر

تغییر مسیر تسلا با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تغییر مسیر تسلا با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی

ایسنا/ ماسک اعلام کرد که تسلا سال آینده ربات‌های انسان نما برای استفاده داخلی خواهد داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ماه‌ها پس از اعلام عرضه این ربات تا پایان سال ۲۰۲۴ گفت که تسلا ربات‌های انسان‌نما را به صورت محدود و برای استفاده داخلی شرکت در سال آینده خواهد داشت. ماسک در پستی در پلتفرم رسانه اجتماعی X گفت که این خودروساز امیدوار است این ربات‌ها را در سال ۲۰۲۶ برای سایر شرکت‌ها در تولید بالا داشته باشد.

ماسک در ماه آوریل گفته بود که ربات تسلا به نام آپتیموس (Optimus) تا پایان سال جاری قادر به انجام وظایف در کارخانه خواهد بود و می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۵ برای فروش آماده شود.

ربات‌های انسان‌نما برای چندین سال توسط شرکت‌های هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس در حال توسعه بوده‌اند. شرکت‌ها اعلام کردند که این ربات‌ها کمبود نیروی کار احتمالی را برآورده کنند و کارهای تکراری مانند لجستیک، انبارداری و تولید را انجام دهند که می‌تواند خطرناک یا خسته‌کننده باشد.

ماسک در عدم تحقق وعده‌های جسورانه سابقه دارد. او به سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۹ گفت که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران «روباتاکسی» را ارائه خواهد کرد. هفته گذشته، او نشان داد که رونمایی از رباتاکسی زمان بیشتری می‌برد و گفت که طراحی در جلوی خودرو تغییر خواهد کرد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس خود را با نام Bumblebee در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال، این شرکت ویدئویی از نسل دوم ربات دوپا که یک تی شرت را در محل شرکت تا می‌کند، منتشر کرد.

ماسک در ماه‌های اخیر تمرکز خود را بر هوش مصنوعی، نرم‌افزار رانندگی خودکار، روباتاکسی و ربات آپتیموس در میان کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی که بیش از ۸۰ درصد از درآمد سه ماهه تسلا را تشکیل می‌دهند، متمرکز کرده است.

تسلا قرار است نتایج سه ماهه دوم خود را گزارش کند، در حالی که وال استریت انتظار دارد حاشیه‌ها به پایین‌ترین حد در بیش از پنج سال گذشته برسد، اما تمرکز روی برنامه‌های  ماسک برای محصولات رباتاکسی و هوش مصنوعی نیز خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، سهام تسلا در روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره