نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

نگاهی ویدئویی به شاسی بلند جدید هوندا در بازار ایران

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نگاهی ویدئویی به شاسی بلند جدید هوندا در بازار ایران

آخرین خودرو/ شاسی بلند جدید هوندا یا همان هوندا CR-V جدیدترین محصولی است که شرکت آذریوردسال در سامانه جانبازان عرضه کرده است.

ویدئوی معرفی شاسی بلند وارداتی جدید هوندا

شرکت آذریوردسال از آغاز فعالیت خود در دور جدید واردات، تمرکز خود را بر روی واردات محصولات هوندا گذاشته است و تا کنون قرار است خودرو هایب نظیر؛ هوندا سیویک، هوندا سیتی، هوندا HR-V و… را وارد بازار ایران کند. جدای از این ها، این شرکت در دور جدید واردات دست روی یک شاسی بلند بسیار جذاب به نام هوندا CR-V گذاشته و در حال حاضر قرار است با توجه به سقف تعرفه واردات خودرو های وارداتی، این شاسی بلند جذاب را در سامانه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه کند.

برای اینکه بیشتر با این خودرو آشنا بشویم باید بدانیم که این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ روی خط تولید رفته و تا کنون ۶ نسل از این شاسی بلند جدید هوندا تولید و عرضه شده است. جالب است بدانید که این خودرو توانسته در کشور های اروپایی و آمریکایی فروش خوبی را از خود به جای بگذارد. نکته قابل توجه دیگر این است هوندا CR-V که قرار است در بازار ایران عرضه شوند به سفارش کشور هایی نظیر؛ آلمان و بلژیک و… تولید شده و از مبدا چین تامین می شود و این موضوع بدین معناست که حتی خودرو هایی که توسط کشور های اروپایی سفارش گذاری شده اند در کشور چین تولید و مونتاژ شده و به این کشور ها صادر می شوند.

مشخصات فنی شاسی بلند جدید هوندا
شاسی بلند جدید هوندا توان لازم برای حرکت خود را از پیشرانه های برقی- بنزینی تامین می کند. پیشرانه بنزینی این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی است که به تنهایی می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما بخش اعظمی از نیروی محرکه لازم هوندا CR-V از طریق پیشرانه الکتریکی تامین می شود و این پیشرانه می تواند نهایتا ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با این حال گشتاور و قدرت در این خودرو به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل می شود. نکته جالب در مورد جعبه دنده شاسی بلند جدید هوندا این است که در شرایط مختلف، رفتار متفاوتی از خود نشان می دهد به طور مثال در شرایط مصرف بهینه برای اینکه گشتاور مناسبی را به چرخ ها منتقل کند رفتاری شبیه به گیربکس های CVT خواهد داشت اما در شرایطی نظیر شتاب گیری های سریع برای آنکه بتواند احساس رانندگی بهتری را به راننده منتقل کند عملکرد تعویض دنده را شبیه سازی می کند.

نکته دیگر که باید در مورد هوندا CR-V بدانیم این است که با اینکه این خودرو، یک خودروی دو دیفرانسیل هیبریدی است اما انتقال قدرت از طریق میل گاردان به چرخ های عقب منتقل می شود و مانند بسیاری از رقبای این خودرو شاهد حضور موتور الکتریکی در بخش عقب نیستیم.

کابین و امکانات هوندا CR-V
شاسی بلند جدید هوندا در بازار ایران به طور کلی طراحی بروز و جذاب و کمی تهاجمی را به نمایش می گذارد که این سبک طراحی می تواند برای مخاطب جذاب باشد. در نسل جدید هوندا CR-V شاهد امکانات بسیار خاص و منحصر به فرد هستیم که کمتر در بازار ایران شاهد آن بودیم به طور مثال این خودرو دارای کامل ترین پکیج کیسه هوا در میان تمام خودرو های سواری کشور است که این پکیج شامل؛ کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای زانوی سرنشینان جلو، کیسه های هوای جانبی و بین سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای، کیسه های هوای جانبی سرنشینان عقب و… است و یا در موردی دیگر در این خودرو شاهد استفاده از شیفتر های پشت فرمان هستیم که به منظور بازیافت انرژی طراحی و تعبیه شده اند.

از دیگر امکانات هوندا CR-V می توان به؛ حالت های مختلف رانندگی، در صندوق عقب برقی، شارژر وایرلس، دوربین۳۶۰ درجه، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، رادار خط خوان، تابلو خوان، سیستم صوتی BOSE، حافظه صندلی راننده، نوربالای اتوماتیک، رادار نقطه کور و… اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره