نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

بالاتر از پورشه و تمامی بزرگان؛ ریوین راضی‌ترین مشتریان را در بین خودروسازان دارد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
بالاتر از پورشه و تمامی بزرگان؛ ریوین راضی‌ترین مشتریان را در بین خودروسازان دارد

آخرین خودرو/ جی دی پاور نتایج مربوط به تحقیق APEAL برای سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد. نکته جالب اینکه در این دوره برند ریوین به عنوان یکی از تازه واردهای بازار بسیار خوش درخشیده و در صدر قرار گرفته است. این امر به معنای آن است که ریوین راضی‌ترین مشتریان را در بین تمامی برند های خودرویی دارد.

تحقیق APEAL جی دی پاور چیست؟
به گزارش آخرین خودرو، در تحقیق APEAL، جی دی پاور نظرات و تجارب مالکین مدل‌های صفر کیلومتر در سه ماهه اول پس از خرید را بررسی می‌کند. این تحقیق ۳۷ مولفه مختلف – از میزان راحتی راننده در صندلی خود گرفته، تا مواردی مثل حس منتقل شده هنگام شتاب‌ گیری و عملکرد سیستم‌های گوناگون – را بررسی کرده و میزان رضایت کلی مالکان نسبت به خودرو را می‌سنجد.

به گفته جی دی پاور خودروسازان سنتی بازخوردهای مشتریان را بیشتر مدنظر قرار داده و خودروهای جدید را هماهنگ‌تر با سلیقه آنها تولید می‌کنند. از این رو مدل‌های جدید از نظر فاکتورهایی مثل جاداری کابین، کیفیت مواد به کار رفته و همچنین سادگی استفاده از قابلیت‌ها و امکانات مختلف ارتقا یافته‌اند.

رضایت بیشتر مشتریان از خودروهای لوکس
نگاهی به امتیازهای کسب شده نشان می‌دهد که مشتریان خودروهای لوکس رضایت بیشتری از آنها دارند.‌ اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم میانگین امتیاز برندهای لوکس برابر با ۸۷۰ است، در مقابل میانگین امتیاز برندهای غیرلوکس به ۸۳۷ می‌رسد.

در بین برندهای لوکس ریوین با کسب امتیاز ۹۰۰ تمامی بزرگان را کنار زده و درصد ایستاده است. بعد از این برند نوپا، پورشه با ۸۹۱ و جگوار با امتیاز ۸۸۶ در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. برندهای دیگری مثل لندرور، ب ‌ام ‌و، مرسدس بنز، لینکلن و جنسیس به ترتیب در رده‌های بعدی حضور دارند. تمامی این برندها امتیازی بالاتر از رقم میانگین یعنی ۸۷۰، کسب کرده‌اند. نکته تامل برانگیز اینکه برند لکسس با ۸۶۶ امتیاز، در نیمه پایینی جدول رتبه‌بندی قرار گرفته؛ آئودی هم با کسب ۸۴۷ امتیاز در انتهای جدول جا خوش کرده است. البته در صورت لحاظ کردن پولستار، باید گفت رتبه آخر با امتیاز ۸۳۹ به این برند خواهد رسید.

افت میزان رضایت مندی مشتریان آمریکایی از خودروهای ژاپنی؟
در بین برندهای عادی مینی، رم و کیا به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار دارند. هیوندای، جی ام سی، فولکس واگن، بیوک و شورولت هم رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. امتیاز میانگین برای این نوع برندها ۸۳۸ محاسبه شده است. در جدول برندهای عادی میتسوبیشی در قعر قرار دارد. تویوتا هم با کسب ۸۳۱ امتیاز از آخر چهارم است! نکته عجیب اینکه تمامی برندهای ژاپنی امتیازی پایین‌تر از رقم میانگین کسب کرده‌اند، به همین خاطر همه آنها در نیمه پایینی جدول حضور دارند.

ب ام و سری ۷، بهترین خودرو از نظر رضایتمندی مشتریان
در بین همه مدل‌های موجود در بازار آمریکا، این ب ام و سری ۷ است که راضی‌ترین مشتریان را دارد. مدل‌های دیگری مثل سری دو،iX و X4 هم هر یک در کلاس خود بیشترین امتیازها را از آن خود کرده و در صدر ایستاده‌اند. با وجود این، کیا بیشترین برنده را در بین تمامی خودروسازان دارد. این کمپانی با مدل‌های کارنیوال، فورته، EV6،EV9  و K5 توانسته بیشترین امتیاز رضایتمندی را در کلاس‌های مربوطه به دست بیاورد. هیوندای سانتافه هم در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط و جنسیس GV60 در کلاس شاسی بلندهای کوچک لوکس بیشتر از تمامی رقبا نظر مثبت دارندگان خود را جلب کرده است.

ناگفته نماند این دوره از تحقیق APEAL، بیست و نهمین دوره‌ای است که برگزار می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره