نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

لامبورگینی رکوردی تاریخی زد؛ فروش بیش از ۵۵۰۰ خودرو در نیمه اول امسال

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
لامبورگینی رکوردی تاریخی زد؛ فروش بیش از ۵۵۰۰ خودرو در نیمه اول امسال

آخرین خودرو/ شرکت لامبورگینی رکوردی جدید در زمینه فروش محصولات خود ثبت کرده است. این خودروساز پرطرفدار ایتالیایی در نیمه نخست امسال توانسته با تحویل ۵,۵۵۸ دستگاه خودرو به مشتریان، تمامی رکوردهای قبلی خود را بشکند. اگر فروش محصولات با این روند ادامه پیدا کند، لامبورگینی در پایان ۲۰۲۴ موفق‌ترین سال خود را در تاریخ سپری خواهد کرد.

تحویل ۵,۵۵۸ دستگاه به مشتریان، به معنای آن است که فروش لامبورگینی در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته به اندازه ۱۴.۱ درصد افزایش یافته است. با این میزان فروش، سود عملیاتی لامبورگینی به ۴۵۸ میلیون یورو یا ۴۹۷ میلیون دلار رسیده است.

محبوبیت پرچمدار جدید
یکی از محصولات پرطرفدار لامبورگینی پرچمدار جدید آن یعنی مدل روئلتو است. این خودرو آنقدر فروش دارد که خریداران جدید برای دریافت سفارش خود باید تا دو سال منتظر بمانند. شاید بدانید جانشین اونتادور با پیشرانه هیبریدی مشتمل بر موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی به فروش می‌رسد. این پیشرانه در مجموع ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند در زمان ۲.۵ ثانیه روئلتو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در صورت ادامه شتابگیری، این سوپر اتومبیل هیبریدی شارژی، توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

به گفته لامبورگینی، استقبال از هوراکان و نسخه شارژی اوروس هم بسیار بالا بوده است. این نسخه از کراس اوور پرفروش سنت آگاتایی‌ها که پسوند SE را در نام خود دارد، نیروی خود را از پیشرانه‌ای با ۷۸۹ اسب بخار قدرت دریافت می‌کند. در این نسخه پیشرانه شامل موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو و یک موتور الکتریکی می‌شود. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، اوروس SE  شتابی برابر با ۳.۴ ثانیه دارد.

آمریکا، بزرگ‌ترین بازار برای لامبورگینی
از میان کشورهای مختلف، ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار برای محصولات لامبورگینی به شمار می‌رود. طبق آمار در نیمه اول امسال ۱,۶۲۱ دستگاه از تولیدات لامبورگینی توسط مشتریان آمریکایی خریداری شده است. پس از این کشور، آلمان با فروش ۵۹۵ دستگاه، بریتانیا با فروش ۵۱۴ دستگاه، ژاپن با فروش ۳۵۴ دستگاه، چین با فروش ۳۳۷ دستگاه و ایتالیا با فروش ۲۶۸ دستگاه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

شاید بدانید لامبورگینی سال گذشته موفق شد برای نخستین بار در تاریخ به آمار فروشی فراتر از ۱۰ هزار دستگاه دست پیدا کند. این کمپانی در سال ۲۰۲۳ رکورد فروش ۱۰,۱۱۲ دستگاه را از خود بر جای گذاشت. اگر استقبال از محصولات این شرکت در نیمه دوم هم مثل نیمه اول باشد، آمار فروش آن به فراتر از ۱۱ دستگاه خواهد رسید.

ناگفته نماند لامبورگینی اعلام کرده، مدل هوراکان تا ماه دسامبر روی خط تولید خواهد بود و پس از آن دیگر شاهد تولید این مدل نخواهیم بود. این خودرو قرار است جای خود را به مدلی جدید با نام تمراریو بدهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره