نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ائتلاف بزرگ سه غول خودروساز ژاپنی برای مقابله بهتر با چینی ها

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ائتلاف بزرگ سه غول خودروساز ژاپنی برای مقابله بهتر با چینی ها

آخرین خودرو/ صنعت خودرو دوران بسیار پرچالشی را سپری می‌کند و رقابت در آن شدیدتر از هر زمان دیگری است. از یک سو خودروسازان چینی در حال قدرت گرفتن بوده و در زمینه پیشرانه‌ های الکتریکی یک تهدید کاملاً جدی به حساب می‌آیند. از سوی دیگر قوانین مربوط به آلایندگی سختگیرانه‌تر شده و خودروسازان ملزم هستند استانداردهای جدید را رعایت کنند. برای مقابله با این شرایط و غلبه کردن بر چالش‌های موجود، شماری از خودروسازان بزرگ جهان تصمیم به همکاری و ایجاد ائتلاف‌ گرفته‌اند. تازه‌‌ترین ائتلافی که صحبت از آن می‌شود، ائتلاف هوندا نیسان میتسوبیشی است‌.

دو شرکت هوندا و نیسان در ماه مارس به توافقات اولیه در زمینه همکاری برای ساخت خودروهای الکتریکی دست یافتند. به موجب این توافق دو کمپانی در زمینه پلتفرم‌ های نرم‌افزاری، اجزای اصلی خودروهای الکتریکی و همچنین محصولات مکمل همکاری می‌کنند. حالا خبر می‌رسد که شرکت میتسوبیشی هم می‌خواهد به این ائتلاف پیوسته و ضلع سوم آن باشد. شاید بدانید ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی در اختیار شرکت نیسان است. از این رو، پیوستن آن به ائتلاف جدید کمپانی مادر خیلی هم جای تعجبی ندارد.

استقبال بازار سهام از ائتلاف هوندا نیسان میتسوبیشی
آنطور که نشریه ژاپنی نیکی آسیا گزارش کرده، شرکت میتسوبیشی یادداشتی تفاهمی برای آغاز مذاکرات بیشتر جهت گسترش همکاری‌ها با دو شرکت هوندا و نیسان امضا کرده است. نکته جالب اینکه به فاصله کوتاهی پس از انتشار این گزارش، ارزش سهام میتسوبیشی ۶.۳ درصد رشد کرد. به گزارش رویترز، ارزش سهام دو شرکت نیسان و هوندا هم به ترتیب ۲.۸ و ۲.۶ افزایش یافته است.

همکاری سه‌جانبه طبیعتاً هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه را کاهش داده و سرعت فرایندهای مربوطه را افزایش می‌دهد. از این رو هوندا، نیسان و میتسوبیشی می‌توانند قدرت رقابت پذیری خود را در برابر انبوه رقبای چینی بالاتر ببرند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که نیسان و میتسوبیشی از سال ۱۹۹۹ با رنو همکاری می‌کنند.

همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، سه شرکت تویوتا، مزدا و سوبارو هم تصمیمی مشابهی گرفته و در زمینه تولید نسل جدید موتورهای درون سوز همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند. این موتورها به سامانه‌های هیبریدی پیشرفته مجهز شده و با سوخت‌های عاری از آلایندگی کربنی سازگاری خواهند داشت. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم تویوتا چند موتور خطی جدید را توسعه می‌دهد، مزدا روی تکنولوژی موتورهای دورانی خود برای استفاده به عنوان ژنراتور کار می‌کند و سوبارو هم راندمان موتورهای تخت خودرو را بهبود می‌بخشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره