نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسل جدید «آئودی A6» با پیشرانه برقی و چراغ‌ های دو تکه معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسل جدید «آئودی A6» با پیشرانه برقی و چراغ‌ های دو تکه معرفی شد

آخرین خودرو/ شرکت آئودی از نسل جدید A6 پرده برداری کرد. این نسل از هر لحاظ متحول شده و اکنون مدلی تمام الکتریکی به حساب می‌آید، به همین خاطر پسوند E-Tron به نام آن اضافه شده است. در کنار نسخه سدان که با نام اسپرت بک شناخته می‌شود، این خودروی زیبا با اتاق استیشن (آوانت) نیز به فروش خواهد رسید.

طراحی بیرونی
آئودی نتوانسته در برابر ترند طراحی این روزهای جهان خودرو، یعنی چراغ‌های دو تکه، مقاومت کند. این شرکت نیز سرانجام به این سبک از طراحی رو آورده و A6 را به چراغ‌های دوگانه تجهیز کرده است. چراغ‌های روشنایی در روز و راهنماهای این خودرو درون قابی باریک و کشیده قرار گرفته‌اند. روشنایی اصلی در شب، توسط پروژکتورهایی که در ارتفاعی پایین‌تر از حد معمول نصب شده‌اند، تامین می‌شود. در نسخه مخصوص بازار اروپا، چراغ‌ها از نوع ماتریکس LED تطبیق پذیر هستند و راننده می‌تواند گرافیک چراغ‌های روشنایی در روز را تغییر دهد. به دلیل محدودیت‌های قانونی موجود، این ویژگی در مدل‌های مخصوص بازار آمریکا در دسترس نخواهد بود. دوربین‌های جانبی نیز مشمول این محدودیت بوده و در آمریکا نمی‌توان آئودی A6 را با این آپشن سفارش داد.

آیرودینامیک ترین خودروی تاریخ آئودی
برای بهبود آیرودینامیک از دستگیره‌های در کشویی در هر دو نسخه سدان و استیشن A6 استفاده شده است. به گفته آئودی، این خودرو در نسخه اسپرت ضریب درگی برابر با ۰.۲۱ Cd دارد. با چنین رکوردی باید گفت A6 جدید، آیرودینامیک‌ترین خودروی خیابانی تاریخ آئودی به شمار می‌رود. همچنین باید گفت که این نسل از A6 آیرودینامیک‌ترین خودروی موجود در سبد محصولات گروه فولکس واگن نیز به حساب می‌آید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که به دلیل عدم امکان استفاده از دوربین‌های جانبی، طبیعتاً چنین رکوردی برای نسخه مخصوص بازار آمریکا قابل تحقق نخواهد بود. طبق انتظار نسخه استیشن آئودی A6 E-Tron از لحاظ آیرودینامیک در رده‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد. ضریب درگ این نسخه ۰.۲۴ Cd اعلام شده است.

کابینی پیشرفته اما نه چندان زیبا
در داخل کابین، آئودی A6 جدید شباهت بیشتری به نسل اخیر A5 که چند هفته قبل معرفی شد، دارد. داشبورد این دو مدل بسیار شبیه هم بوده و شامل سه نمایشگر می‌شود. آئودی در مدل‌های جدید خود، روی سرگرمی سرنشین کناری بیشتر تمرکز کرده و یک نمایشگر اختصاصی برای وی تدارک دیده است. البته این ویژگی احتمالاً در مدل پایه ارائه نمی‌شود، چرا که ارزان‌ترین نسخه از A5 از نمایشگر سوم سود نمی‌برد. همانند A5، نمایشگر مرکزی A6 نیز اندازه‌ای برابر با ۱۴.۵ اینچ دارد، اندازه نمایشگر پشت فرمان هم ۱۱.۹ اینچ است.

مشخصات فنی آئودی A6 اسپرتبک E-Tron
شرکت آئودی در نظر دارد A6 اسپرتبک E-Tron را در ۳ نسخه وارد بازار آمریکا کند. این نسخه‌ها عبارتند ازRWD ، کواترو و S6. مدل پایه RWD به یک موتور الکتریکی با توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار قدرت مجهز شده و طبق انتظار در آن چرخ‌های محور عقب محرک هستند. این نسخه شتابی برابر با ۵.۲ ثانیه داشته و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

نسخه میان‌رده کواترو نیروی خود را از پیشرانه دو موتوره دریافت می‌کند. در این نسخه میزان خروجی پیشرانه به ۴۲۲ اسب بخار قدرت می‌رسد. شتاب این نسخه ۴.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پیشرانه نسخه پرچمدار S6 توانایی تولید ۵۴۳ اسب بخار قدرت را دارد. شتاب این نسخه ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

بد نیست اشاره کنیم که نسخه استیشن S6 شتابی برابر با ۳.۹ ثانیه دارد. خبر خوش برای دوستداران هیجان و سرعت اینکه مدل فوق العاده جذاب و سریع RS6 در حال توسعه بوده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

وظیفه تامین انرژی در هر سه تیپ از آئودی A6 جدید، به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی (۹۴.۴ کیلووات ساعت قابل استفاده) محول شده است. این باتری پرظرفیت از سرعت شارژ ۲۷۰ کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌کند. از این رو در صورت اتصال به یک پورت سریع، میزان شارژ باتری در عرض ۲۱ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد خواهد رسید. طبق کاتالوگ، نسخه اروپایی آئودی A6 در مدل پایه مسافت قابل پیمایشی برابر با ۴۶۶ مایل یا ۷۵۰ کیلومتر دارد. این رقم برای نسخه استیشن یا همان آوانت به دلیل ضریب آیرودینامیک بالاتر، ۴۴۷ مایل یا ۷۱۹ کیلومتر است. نسخه S6 به خاطر پیشرانه قوی‌تر و مصرف بیشتر انرژی، مسافت قابل پیمایش کمتری دارد؛ این نسخه در اتاق سدان می‌تواند ۴۱۶ مایل یا ۶۶۹ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. اتاق استیشن این نسخه هم بردی برابر با ۳۹۸ مایل یا ۶۴۰ کیلومتر دارد. پیش بینی می‌شود تمامی این ارقام در صورت محاسبه با استاندارد آمریکایی EPA افت قابل توجهی داشته باشند.

قیمت آئودی A6 E-Tron
ثبت سفارش برای آئودی A6 E-Tron از پاییز پیش رو آغاز خواهد شد. در سرزمین مادری، قیمت مدل پایه از نسخه اسپرت بک از ۷۵ هزار یورو آغاز می‌شود. نسخه S6 آوانت هم که گران‌ترین مدل به شمار می‌رود، ۱۰۱,۱۰۵ یورو قیمت دارد. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۴.۹ و ۶.۵ میلیارد تومان هستند.

شایان ذکر است با سیاست جدیدی که آئودی در پیش گرفته، از این به بعد مدل‌های تمام الکتریکی با اعداد زوج و مدل‌های مجهز به موتور درون سوز با اعداد فرد در نام خود به فروش خواهند رسید. با توجه به این سیاست می‌توان حدس زد که نسل بعدی A7 بنزینی و نسل بعدی A8 تمام الکتریکی خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره