نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی AC کبرا GT کوپه، اسپرت جذاب و خاطره‌انگیز با 800 اسب بخار

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی AC کبرا GT کوپه، اسپرت جذاب و خاطره‌انگیز با 800 اسب بخار

پدال/ شرکت AC کارز بریتانیا نسخهٔ کوپهٔ کبرا GT جدید را معرفی کرده است که تکنولوژی‌های مدرن را با ظاهر کلاسیک ترکیب می‌کند.

AC کبرا در طول ۶۲ سال تولید، با پیشرانه‌های مختلف و حتی بدنهٔ فیبر کربنی ساخته شده است ولی این مدل اولین کبرا با بدنهٔ کوپه و سقف ثابت محسوب می‌شود. این خودرو اساساً یک نسخهٔ سقف‌دار از کبرا GT رودستر جدید محسوب می‌شود. این مدل‌ها که توسط همان شرکت اصلی AC کارز بریتانیا ساخته می‌شوند، تلاشی برای احیای مدل نمادین و افسانه‌ای کبرا به سبک مورگان یعنی با استفاده از شاسی آلومینیومی و تکنولوژی‌های مدرن ولی حفظ ظاهر کلاسیک است. کبرا GT کوپه با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 موستانگ GT عرضه می‌شود که در نسخه‌های تنفس طبیعی با ۴۵۰ اسب بخار قدرت یا سوپرشارژ با ۷۲۰ اسب بخار قدرت قابل انتخاب خواهد بود.

علاوه بر این، یک نسخهٔ ویژه با تمرکز روی پیست بنام کلاب‌اسپرت ادیشن هم با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ و ۸۰۰ اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد که تنها در ۹۹ دستگاه ساخته می‌شود. این ماشین از بدنهٔ فیبر کربنی بهره می‌برد که کشیده‌تر از کبرای قدیمی است تا برای رانندگان امروزی راحت‌تر باشد. تمام نمونه‌های کبرا GT کوپه و رودستر در کارگاه AC در انگلستان ساخته می‌شود. GT کوپه هم‌اکنون برای خرید قابل سفارش است و قیمت آن از ۳۲۵ هزار پوند آغاز می‌شود. در اواخر سال ۲۰۲۵ ابتدا تحویل نسخهٔ کلاب‌اسپرت ادیشن به خریداران آغاز خواهد شد و پس‌ازآن نوبت به عرضهٔ نسخه‌های معمولی خواهد رسید.

هرچند کارول شلبی و پیتر براک در سال ۱۹۶۴ یک دیتونا کبرا کوپه برای افزایش سرعت نمونهٔ رودستر در مسابقهٔ لمان ساختند اما به گفتهٔ AC، این کوپهٔ جدید از مدل A98 کوپهٔ خود این شرکت الهام گرفته است که در اواخر همان سال ظاهر شد. هردوی این خودروها از طراحی موسوم به کام‌تیل بهره می‌بردند که در GT کوپهٔ جدید هم دیده می‌شود اما برخلاف A98 و دیتونا که دماغه‌ای کم‌ارتفاع و آیرودینامیک داشتند، در این مدل جدید ظاهر کلاسیک کبرا با دو چراغ جلوی گرد حفظ شده است. شلبی دیتونا هرگز به مسابقهٔ لمان ۱۹۶۴ نرسید زیرا به‌موقع تکمیل نشد و A98 هم هرچند موفق شد در مسابقه حضور پیدا کند اما دچار یک انفجار شد که به کناره‌گیری آن انجامید. این خودرو اما باعث وضع محدودیت سرعت در بزرگراه‌های بریتانیا شد زیرا A98 قبل از لمان، برای آزمایش در بزرگراه M1 این کشور به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که تصمیم دولت بریتانیا برای محدودیت سرعت بزرگراه‌ها روی ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را به دنبال داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره