نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

«هوندا» یک کانسپت ۴۰ ساله را احیا می کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
«هوندا» یک کانسپت ۴۰ ساله را احیا می کند

آخرین خودرو/ شرکت هوندا قبل از مدل اسپرت و جذاب NSX کانسپتی جذاب با نام HP-X معرفی کرد و به واسطه آن توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. این کانسپت که اولین مفهومی مدرن کمپانی ژاپنی به حساب می‌آید، توسط پینینفارینا طراحی شده بود و در سال ۱۹۸۴ در نمایشگاه خودروی تورین در معرض دید عموم قرار گرفت. به خاطر طراحی مدرن و بدنه فوق آیرودینامیک، کانسپت هوندا HP-X با استقبال زیادی مواجه شد و بازخوردهای بسیار مثبتی را دریافت کرد. پس از ۴ دهه حالا هوندا در نظر دارد کانسپت مذکور را در همایش خودروی پبل بیچ دوباره به نمایش بگذارد.

به گزارش آخرین خودرو، مفهومی هوندا HP-X نیروی خود را از یک موتور ۲ لیتری V6 دریافت می‌کند. این موتور از خودروی مسابقه‌ای فرمول ۲ کمپانی به امانت گرفته شده است. به منظور کاهش وزن، برخی از قطعات و پنل‌های این کانسپت فراتر از زمان، جنسی از کِولار و فیبر کربن دارند. جالب اینکه این خودروی اسپرت به ترمزهای بادی قابل تنظیم توسط راننده مجهز است. با وجود جذابیت‌های زیاد متاسفانه هوندا HP-X راهی خیابان‌ها نشد و ۵ سال پس از آن NSX برای تولید چراغ سبز گرفت.

آنطور که هوندا اعلام کرده، کانسپت HP-X برای شرکت در رویداد اصلی همایش خودرویی پبل بیچ به طور کامل بازسازی شده است. بد نیست بدانید این خودرو اولین اتومبیل ژاپنی است که در ۵۰ سال اخیر در رویداد اصلی پبل بیچ شرکت خواهد کرد. این کانسپت نماینده هوندا در کلاس «مفهومی‌ های گُوه‌ای شکل و پروتوتایپ‌ ها» خواهد بود.

هوندا تاکید کرده در فرایندهای بازسازی تا حد امکان به اصالت خودرو وفادار باقی مانده است. همانند نسخه رونمایی شده در سال ۱۹۸۴، این کانسپت همان ترکیب رنگ سفید و آبی و خطوط قرمز رنگ را روی خود دارد. در داخل کابین هم از تودوزی سفید و قرمز استفاده شده و دکمه‌های پرتعداد روی کنسول میانی کماکان به چشم می‌خورند. این کانسپت فاقد درب استاندارد است و برای ورود به کابین سقف تماماً شیشه‌ای آن باز می‌شود.

شایان ذکر است همایش خودرویی پبل بیچ کانکورز دلیگانس در روزهای آتی و در ۱۸ آگوست برگزار خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره