نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پرتاب پیشرانه «فراری پوروسانگوئه» هنگام تصادف در چین!

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ براثر تصادف یک فراری پوروسانگوئه در چین، کل قسمت جلوی آن جدا و پیشرانه به بیرون پرتاب شده است.

فراری پوروسانگوئه در زمان معرفی جنجال زیادی به راه انداخت و حالا با تصادفی عجیب در چین دوباره به خبرها بازگشته است. جزئیات زیادی از این تصادف در دست نیست ولی با توجه به میزان خسارتی که به خودرو وارد شده، قطعاً سرعت این کراس‌اوور سوپراسپرت در لحظهٔ برخورد بسیار زیاد بوده است. تصاویر تصادف نشان می‌دهد که کل قسمت جلوی خودرو جدا شده و ساب‌فریم و اجزای تعلیق جلو همگی از جا کنده شده‌اند. همچنین کل پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 با مجموعهٔ میل‌گاردان و سیستم اگزوزی که هنوز به آن متصل است، چند متر آن‌طرف‌تر افتاده است.

این پیشرانه آن‌قدر کامل است که به نظر می‌رسد آمادهٔ نصب روی خودرو باشد مثل کاری که در کارخانهٔ فراری انجام می‌شود! همچنین مثل باندی که برای جلوگیری از خون‌ریزی روی زخم می‌گذارند، روی پیشرانهٔ کنده‌شدهٔ فراری هم چتری دیده می‌شود که برای محافظت در برابر باران گذاشته شده است! هرچند پوروسانگوئه به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که کشش و پایداری بیشتری نسبت به خودرویی مثل فراری ۸۱۲ سوپرفست فراهم می‌کند اما این سیستم متمرکز بر محور عقب است و در تصاویر می‌بینیم که خیابان کاملاً خیس است. البته سیستم کنترل پایداری فراری به یک حالت اختصاصی باران مجهز است که در مهار نیروگاه وحشی V12 با ۷۲۵ اسب بخار قدرت خیلی خوب عمل می‌کند اما این سیستم را می‌توان خاموش کرد و شاید خودروی موردبحث هم همین شرایط را داشته است.

این اما اولین پوروسانگوئهٔ حادثه‌دیده‌ای نیست که به چشم دیده‌ایم زیرا اوایل همین ماه، از یک نمونهٔ زرد و مشکی باخبر شدیم که در سیل اخیر دبی آسیب دیده بود. چند ماه پیش نیز تصویری از یک پوروسانگوئهٔ سفید در اینستاگرام منتشر شد که خودرویی چپ شده را نشان می‌داد. ظاهراً این خودرو هنگام رانندگی آزمایشی با رانندهٔ کارخانهٔ فراری در مارانلو از جاده خارج شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره