نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

قیمت گواهی اسقاط برای واردات خودروی کارکرده مشخص شد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قیمت گواهی اسقاط برای واردات خودروی کارکرده مشخص شد

باشگاه خبرنگاران/ قیمت گواهی اسقاط برای واردات خودروی کارکرده به میزان ۳۵ میلیون تومان تعیین شده است.
 
پس از ابلاغ آئین نامه واردات خودروهای کارکرده اعلام شد که به منظور ترخیص این خودروها، واردکننده باید گواهی اسقاط خودرو ارائه کند.

با اعلام این موضوع، اخباری در خصوص نحوه خرید و ارائه گواهی اسقاط منتشر شد که متقاضی باید خود دارنده خودروی فرسوده باشد؛ این در حالیست که پیگیری‌ها نشان می‌دهد متقاضیان واردات خودروهای کارکرده، حتماً نیازی نیست که خودروی فرسوده‌ای را خریداری و خودروی فرسوده را به نام خود کنند تا در هنگام شماره‌گذاری خودروی کارکرده، آن را اسقاط و عوارض (گواهی) اسقاط آن را به ستاد نوسازی ناوگان ارائه دهند بلکه می‌توانند پس از واردات، پرداخت عوارض و ترخیص خودرو، در مرحله شماره‌گذاری، به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مراجعه کرده و با تشکیل پروفایلی برای خود، برای خرید گواهی اسقاط به مبلغ ۳۵ میلیون تومان (قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت) اقدام کنند.

همچنین برای شماره‌گذاری خودروهای کارکرده وارداتی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط، بسته به نوع خودرو، قیمت آن و رتبه انرژی که به صورت کامل در آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، عنوان شده، لازم است و متقاضیان می‌توانند بر اساس آن گواهی اسقاط خریداری و سپس خودروی وارد کرده خود را پلاک‌گذاری کنند.

گفتنی است، خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی کامل، مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد؛ این موضوع نیز به صورت کامل در آئین‌نامه مذکور ذکر شده است. متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و ترجیحاً خودروهایی با آلایندگی کمتر که مشمول پرداخت عوارض کمتر است، وارد کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir