نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

رشد ابعاد خودروهای جدید صدای مدیر طراحی پورشه را درآورد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رشد ابعاد خودروهای جدید صدای مدیر طراحی پورشه را درآورد

آخرین خودرو/ تقریباً در تمامی خودروهای جدید، با معرفی هر نسل شاهد رشد ابعاد هستیم. این موضوع سبب شده اختلاف ابعاد نسل‌های جدید با چند نسل قبل بسیار زیاد و چشمگیر شود. برای نمونه کافی است نسل‌های مختلف پورشه ۹۱۱ را کنار هم قرار دهیم تا ببینیم که آخرین نسل آن در مقایسه با نسل اول تا چه حد بدنه بزرگتری دارد.

سختگیرانه‌ تر شدن قوانین مربوط به ایمنی و همچنین تجهیز به تکنولوژی‌ های جدید از دلایل اصلی این موضوع هستند. پورشه ضمن پذیرش این مسئله، درباره ادامه آن ابراز نگرانی کرده است.

آنطور که مدیر طراحی پورشه یعنی آقای مایکل مائر در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو گفته،  قوانین مربوط به ایمنی و سایر الزامات قانونی دلیل اصلی در رشد ابعاد مدل ۹۱۱ است. آقای مائر افزوده، علاوه بر این در خودروهای اسپرت باید مدام از موتورهای قدرتمندتر استفاده کرد، حال آنکه چنین موتورهایی معمولاً بزرگ بوده و نیاز به فضای بیشتری دارند. بدیهی است که یک خودروی قدرتمند باید به ترمزهای قوی هم مجهز شود. این امر نیز به نوبه خود نیاز به فضای بیشتر را ایجاب می‌کند که نتیجه آن بزرگ‌تر شدن ابعاد خودرو است.

پورشه ۹۱۱ در آینده کوچک‌ تر می‌شود؟
جالب اینکه آقای مائر می‌گوید پورشه دوست دارد ۹۱۱ را با بدنه کوچک‌تر تولید کند، اما در عصر خودروهای بنزینی این هدف قابل تحقق نیست. از دید مدیر طراحی پورشه، شاید در آینده و پیشرفت پیشرانه‌های الکتریکی ابعاد ۹۱۱ کوچک‌تر شود. هر چند این گفته به معنای این است که مدل نمادین پورشه برقی خواهد شد، اما این کمپانی تاکید کرده که تا پایان این دهه خبری از نسخه تمام الکتریکی ۹۱۱ نخواهد بود.

در کنار رشد ابعاد، نسل‌های مختلف ۹۱۱ به مرور سنگین‌تر شده‌اند. به عنوان نمونه کاررا جی تی اس جدید که به پیشرانه هیبریدی مجهز شده، در نسخه دیفرانسیل عقب ۱۶۰۳ کیلوگرم و در نسخه چهار چرخ محرک ۱۶۴۸ کیلوگرم وزن دارد. برای مقایسه وزن پورشه ۹۱۱ کاررا RS 2.7 مدل ۱۹۷۲ فقط ۹۶۰ کیلوگرم بود. در بین خودروهای کنونی، مزدا MX-5 یا همان میاتا وزنی در همین حدود دارد. البته باید پذیرفت که این خودروی ژاپنی به هیچ وجه رقیب مستقیم ۹۱۱ نبوده و نخواهد بود!

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره