نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تست کوپه جدید و پرفورمنس «لکسوس» را تماشا کنید

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ اخیراً تصاویر و ویدئوی جاسوسی از تست کوپه جدید و پرفورمنس لکسوس منتشر شده است.
 
دو و نیم سال از غوغای تویوتا در نمایشگاه خودروی توکیو و معرفی کانسپت جذاب GR GT3 می‌گذرد. باید دانست این خودرو به جانشین خودروی مسابقه‌ای لکسوس RC F GT3 که قرار است در سال ۲۰۲۶ راهی مسابقات شود تبدیل خواهد شد. به تازگی ویدئوی جاسوسی جدیدی از نسخه جاده‌ای این خودرو منتشر شده و گفته می‌شود لوگوی لکسوس بر پیشانی آن نقش خواهد بست. این کوپه جدید و پرفورمنس که در پیست فوجی متعلق به تویوتا رویت شده به اندازه کانسپت GR GT3 خشن به نظر نمی‌رسد و واضح‌ترین تفاوت بین دو مدل را می‌توان حذف بال عقب بزرگ در خودروی لکسوس دانست. همچنین خبری از اگزوزهای جانبی مدل مفهومی نیست و اسپلیتر جلو هم تعدیل شده است.

به نظر می‌رسد در کوپه جدید و پرفورمنس لکسوس از برف‌پاک‌کن‌های مرسوم بجای نمونه تکی مدل مفهومی GR GT3 استفاده شده است. همچنین در بخش عقب هم تغییراتی وجود دارد و خبری از دیفیوزر بزرگ و گیرای مدل حاضر در نمایشگاه توکیو نیست. در مجموع باید گفت پکیج آیرودینامیک و خنک کاری کوپه لکسوس به اندازه مدل مسابقه‌ای تویوتا گیرا و خشن نیست. حدود یک سال پیش مدیر تیم استقامت جهانی تویوتا گفته بود مدل جاده‌ای با نشان لکسوس معرفی خواهد شد. او از اشاره به نام این محصول جدید خودداری کرده اما شایعات و همچنین اسناد تجاری ثبت شده نشان می‌دهد شاید کوپه لکسوس با پسوند LFR رونمایی شود.

کوپه اسپرت و پرفورمنس لکسوس جانشین LFA مشهور نخواهد بود بلکه آن را می‌توان دنباله‌ای بر RC F دانست. همچنین باید گفت کانسپت مسابقه‌ای تویوتا از ظاهری آیرودینامیک و کم ارتفاع با کاپوتی طویل سود برده و تست پروتوتایپ های استتار شده در پیست فوجی نوید تولید یک محصول هیجان‌انگیز را می‌دهد. همچنین باید دانست پروتوتایپ GR GT3 چند ماه قبل در پیست اسپا فرانکوشمپس بلژیک نیز رویت شد و ظاهر بسیار گیراتر خود در مقایسه با کوپه جدید لکسوس را به نمایش گذاشت.

اما چه پیشرانه‌ای نیروبخش این خودروی اسپرت پرچم‌دار خواهد بود؟ با توجه به صدای تولیدی تویوتا GR GT3 شاید یک پیشرانه ۸ سیلندر برای آن در نظر گرفته شود. در ویدئوی جاسوسی کوپه لکسوس صدای پیشرانه به گوش نمی‌رسد اما شاید در زیر کاپوت آن فضای کافی برای نصب نیروگاهی ۸ سیلندر به همراه دو توربو وجود داشته باشد. از آنجایی که GR GT3 در رقابت‌های قهرمانی استقامت جهان WEC د سال ۲۰۲۶ شرکت خواهد کرد بنابراین احتمال می‌رود کوپه آماده مسابقه تویوتا در سال آینده و کوپه جدید و پرفورمنس لکسوس نیز با فاصله کمی نسبت به آن رونمایی شود.

توضیح: تصاویر به کانسپت تویوتا GR GT3 اختصاص دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره