نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودروساز نوپای ترکیه تست های سدان برقی جدیدش را آغاز کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
خودروساز نوپای ترکیه تست های سدان برقی جدیدش را آغاز کرد

آخرین خودرو/ خودروساز جوان توگ از ترکیه مرحله آزمایشی دومین مدل خود، سدان برقی T10F را آغاز می کند. قرار است تحویل این خودرو از آپریل ۲۰۲۵ آغاز شود.

توگ (Togg) سدان برقی خود را که برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده بود به عنوان یک نمونه اولیه نزدیک به تولید در نمایشگاه CES در لاس وگاس در ژانویه ارائه و اطلاعات فنی آن را منتشر کرد. T10F دومین مدل توگ پس از شاسی بلند T10X خواهد بود و در سه نسخه به بازار عرضه خواهد شد که عبارتند از: چرخ عقب محرک با برد پیمایشی استاندارد، چرخ عقب محرک با برد پیمایشی زیاد و تمام چرخ محرک با برد پیمایشی زیاد. مدل های با چرخ عقب محرک (RWD) دارای موتور ۱۶۰ کیلو وات (۲۱۴ اسب بخار) هستند، در حالی که نسخه تمام چرخ محرک با موتور دوم دارای خروجی ۳۲۰ کیلو وات (۴۲۹ اسب بخار) است. مدل های با برد پیمایشی استاندارد دارای ظرفیت باتری ۵۲.۴ کیلو وات ساعت هستند در حالی که مدل های با برد پیمایشی زیاد دارای ظرفیت باتری ۸۸.۵ کیلو وات ساعت هستند.

اکنون تست های فنی خودرو آغاز شده است. این تست ها در مراکز معتبر ترکیه و خارج از ترکیه انجام می شوند. مهمت گورجان کاراکاس، مدیرعامل توگ، گفت که این شرکت به طور خستگی ناپذیری تلاش می کند تا T10F را در دسترس مشتریان قرار دهد. کاراکاس گفت: «ما فرآیند های آزمایشی خود را برای T10F که به عنوان یک فست بک طراحی کردیم آغاز کرده ایم. طرحی فست بک که دینامیک طراحی امروزی را منعکس و انتظارات مدل های سدان را برآورده می کند». هدف ما این است که T10F را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ عرضه و پیش خرید ها را ثبت کنیم. کاراکاس ادامه داد: از ماه آپریل، خودروی هوشمند جدید خود را با شروع از مشتریان داخل ترکیه به کاربران خود ارائه خواهیم کرد.

در همان زمان، کاراکاس برنامه توسعه فعالیت توگ در آلمان را تایید کرد. طبق گزارش قبلی، شاسی بلند T10X می تواند در اوایل پاییز به آلمان صادر شود. در همین راستا، وب سایت آلمانی زبان توگ اکنون آنلاین است که با تبلیغات جستجوی گوگل نیز تبلیغ می شود. در اعلامیه حقوقی، این وب سایت از شرکت Togg Europe GmbH مستقر در اشتوتگارت نام می برد (بنابراین ظاهرا اینجا جایی است که شرکت ترکیه ای در حال ایجاد تجارت آلمانی و اروپایی خود است). توگ قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد در سایر کشور های اروپایی فعالیت خود را گسترش دهد. تا سال ۲۰۳۲، توگ قصد دارد پنج مدل خودروی مختلف را در کارنامه خود داشته باشد و سالانه یک میلیون خودرو تولید کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره