نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

ابرخودروی جدید چینی ها رکورد سرعت ۳۷۵ کیلومتر را ثبت کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ یانگ وانگ که برند بالا رده بی وای دی به حساب می‌آید، ویدیویی جدید از ابر خودروی تمام الکتریکی U9 را منتشر کرده است. در این ویدیو، U9 موفق می‌شود به رکورد سرعت ۳۷۵.۱۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با چنین رکورد خیره‌ کننده‌ای، محصول پر سر و صدای چینی‌ها در زمره سریع‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

یانگ وانگ U9 در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد و در همان ابتدا به دلیل مشخصاتی اعجاب‌ انگیزی که دارد، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. پیش‌فروش این ابر خودرو از فوریه امسال آغاز شده و حالا برای تبلیغ بیشتر، یانگ وانگ تست سرعت آن را به نمایش گذاشته است. این تست ظاهراً در ماه می انجام شده است.

دستیابی به رکورد سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت برای هر خودرویی تحسین‌برانگیز است، به خصوص اگر یک خودروی برقی موفق به انجام این کار شده باشد. شاید بدانید مدل‌های تمام الکتریکی به دلیل محدودیت‌های مختلف، معمولاً حداکثر سرعت کمتری نسبت به همتایان بنزینی دارند. از این رو دستیابی یانگ وانگ U9 به چنین رکوردی، اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. از سوی دیگر ثبت رکورد سرعتی نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت، دستاوردی بزرگ برای تمامی خودروسازان دنیا محسوب می‌شود.

نکته تأمل‌ برانگیز اینکه پیشتر سرعت نهایی U9 چیزی در حدود ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود. بنابراین، نتایج تست جدید حاکی از آن است که این ابر خودرو می‌تواند سرعت‌های بسیار بالاتری را ثبت کند.

مشخصات فنی یانگ وانگ U9
همانطور که قبلاً به اطلاعتان رسانده‌ایم، پیشرانه بی وای دی یانگ وانگ U9 شامل چهار موتور برقی مستقل می‌شود. به عبارت دیگر هر چرخ نیروی خود را از یک موتور جداگانه دریافت می‌کند و U9 خودرویی چهار چرخ محرک به شمار می‌رود. این موتورها می‌توانند تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه، دور بگیرند. مجموع خروجی این پیشرانه چهار موتوره به ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۶۸۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. با اتکا به این نیروگاه برقی بسیار قدرتمند، U9 شتاب صفر تا صد را در عرض فقط و فقط ۲.۳۶ ثانیه طی کرده و مسیر یک چهارم مایل را در زمان ۹.۷۸ ثانیه پشت سر می‌گذارد.

یانگ‌ وانگ U9 تنها در یک نسخه موجود بوده و قیمت آن ۱.۶۸ میلیون یوان (تقریباً ۲۳۴,۰۰۰ دلار یا چیزی در حدود ۱۴ میلیارد تومان) تعیین شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir