نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

پینینفارینا باتیستا تارگامریکا معرفی شد؛ کانورتبلی با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
پینینفارینا باتیستا تارگامریکا معرفی شد؛ کانورتبلی با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت

آخرین خودرو/ ایتالیایی‌ها در ساخت خودروهای کانورتبل (سقف بازشونده) تبحر خاصی دارند. جدیدترین شاهد این ادعا نسخه کانورتبل از ابرخودروی برقی پینینفارینا باتیستا است که با پسوند تارگامریکا (Targamerica) در همایش خودرویی مونته‌ری معرفی شده است.

به گزارش آخرین خودرو، پینینفارینا باتیستا تارگامریکا یک خودروی سفارشی تک‌ ساخت به حساب می‌آید که برای یکی از مشتریان خاص کمپانی ساخته شده؛ از این رو فقط یک دستگاه از این خودرو روی کره خاکی موجود خواهد بود. آنطور که اعلام شده این مشتری مالک یک دستگاه باتیستای کوپه است و پس از پسندیدن آن تصمیم گرفته نسخه کانورتبل را نیز سفارش دهد.

یک سال از ایده تا عمل
باتیستا تارگارمریکا اولین کانورتبل پینینفارینا محسوب نمی‌شود، چرا که این عنوان به B95 اسپیدستر تعلق دارد. تبدیل باتیستای کوپه به نسخه تارگامریکا و پیاده‌سازی از مرحله ایده به عمل یک سال زمان برده است. جالب اینکه مشتری این خودرو، سال گذشته در هفته خودرویی مونته‌ری سفارش ساخت آن را داده بود و امسال در همین همایش حالا سفارش خود را دریافت کرده است.

بازنگری‌ها در بدنه
پینینفارینا در محصول جدیدش به شماری از مدل‌های قدیمی ادای احترام کرده؛ برای مثال رنگ نقره‌ای با جزئیات آبی، از فراری تستاروسا اسپایدر تولیدی برای جیانی آنیلی در سال ۱۹۸۶، برگرفته شده است . به دلیل حذف سقف ثابت، مهندسان بازنگری‌هایی در فرم درها و نحوه باز شدن آنها انجام داده‌اند. به گفته پینینفارینا نمای پشت به‌ طور اختصاصی برای تارگامریکا شخصی‌سازی شده است. یکی از ویژگی‌های خاص این خودرو، وجود یک جاسیگاری مخصوص میان صندلی‌ها است. ظاهراً مشتری این خودرو علاقه خاصی به سیگار دارد!

بد نیست اشاره کنیم شرکت اتومبیلی پینینفارینا یک شاخه مدرن از استودیوی طراحی افسانه‌ای ایتالیایی است که دفتر مرکزی آن در آلمان و مالکیت آن در دست کمپانی هندی ماهیندرا  قرار دارد. ابر خودروی باتیستا نیز بر اساس ریمک نورا توسعه پیدا کرده و پیشرانه چهار موتوره آن می‌تواند ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این ابر خودروی برقی صفر تا صدی برابر با ۱.۸۹ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۳۵۸ کیلومتر بر ساعت دارد. البته مشخص نیست که نسخه کانورتیبل هم موفق به ثبت چنین رکوردهایی خواهد شد یا خیر.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir