نماد آخرین خبر

ریرا در بازار آزاد چقدر قیمت می خورد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ریرا در بازار آزاد چقدر قیمت می خورد؟

آخرین خودرو/ ری را جدیدترین و لوکس ترین محصول ایران خودرو است که به تازگی فروش آن آغاز شده است. در این مطلب به تخمین قیمت ریرا در بازار آزاد می پردازیم.


ریرا اولین کراس اوور ملی است که توانسته از زمان آغاز پروژه خود، توجه عموم مردم را به خود جلب کند و شرکت ایران خودرو اخیرا شرایط فروشی را گذاشته است که قرار است برای اولین بار ریرا را در آن به فروش بگذارند. طبق گزارش رسانه آخرین خودرو تا کنون از طرح فروش ری را استقبال بسیار خوبی شده و افراد زیادی متقاضی این خودرو هستند.

اما زمانی که اولین کراس اوور ملی ایران خودرو وارد بازار خودرو کشور شود، چه قیمتی خواهد داشت؟ این سوالی است که در ادامه در مورد آن بحث کنیم.

ابتدا بهتر است به قیمت درب کارخانه ری را بپردازیم. قیمت در کارخانه ریرا مدت زمان زیادی نقل محافل بود و حتی آقای علی آبادی نیز در مورد قیمت این خودرو صحبت کرده بود و طبق گفته ایشان قیمت این خودرو زیر یک میلیارد تومان خواهد بود. اما بعد ها مشخص شد که تنها قیمت اولیه ری را بدون احتساب هزینه هایی نظیر مالیات، شماره گذاری و… زیر یک میلیارد تومان بوده است و اگر بخواهیم هزینه های جاری را نیز به این قیمت اضافه کنیم به قیمت ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خواهیم رسید.

نکته ی دیگری که احتمالا در قیمت ریرا در بازار آزاد تاثیر خواهد گذاشت میزان تولید و تیراژ ری را است. طبق اعلام شرکت ایران خودرو، این شرکت تا کنون توانسته تعداد قابل توجهی از ری را را تولید کند و به همین منظور احتمال می رود که به متقاضیان خوش شانسی که قرعه ری را در این طرح به نامشان در خواهد آمد، این محصول در موعد مقرر تحویل گیرند. همچنین شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که تا پایان سال تعداد ده هزار دستگاه از اولین کراس اوور ملی تولید و روانه بازار خواهد شد که عدد بسیار خوبی در صنعت خودرو کشور است.

پس با این تفاسیر می توان انتظار داشت که به زودی شاهد حضور ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی در بازار خودرو کشور باشیم. طبق روند چند سال اخیر بازار خودرو کشور، زمانی که محصول جدیدی در بازار عرضه می شود در چند ماه ابتدایی با قیمت های عجیب و غریب و فضایی به فروش می رسد و رفته رفته قیمت آن معقول خواهد شد.

احتمال می رود که ری را نیز از این قاعده مستثنی نباشد و با توجه به قیمت کارخانه این خودرو، این محصول تا ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان نیز قیمت بخورد اما در ماه های بعد با توجه به قیمت رقبای این خودرو نظیر؛ چانگان CS35 پلاس و یا MVM X55 PRO، قیمت آن متعادل تر خواهد شد و قیمت ریرا در بازار آزاد بین ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد تومان خواهد رسید.

در ادامه نگاهی به مشخصات ری را خواهیم داشت.

مشخصات فنی ریرا


ری را در بخش قوای محرکه خود از پیشرانه TC7 یا همان EFP بهره می برد. این پیشرانه ، یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. پروژه K125 به دلیل داشتن طراحی خوب و استاندارد خود توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده را در مراکز معتبر اروپایی کسب کند که امتیاز ویژه ای برای این خودرو به حساب می آید. حجم مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عددی در بازه ۷ الی ۸ لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره