نماد آخرین خبر

اچنتریکا V12 معرفی شد ؛ احیای مدل افسانه‌ای لامبورگینی دیابلو با نگاهی به آینده

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اچنتریکا V12 معرفی شد ؛ احیای مدل افسانه‌ای لامبورگینی دیابلو با نگاهی به آینده

آخرین خودرو/ حدود یک سال پیش بود که کمپانی اچنتریکا کارز (Eccentrica Cars) از برنامه‌های خود برای احیای لامبورگینی دیابلو و انجام یک بازسازی مدرن (Restomod) روی آن خبر داد. در آن زمان، این شرکت سن مارینویی چند تصویر کامپیوتری از آنچه که در نظر داشت، منتشر کرده بود. حالا این تصاویر به واقعیت تبدیل شده و شاهد معرفی پروژه نهایی با نام اچنتریکا V12 هستیم. این پروژه بسیار جذاب در همایش هفته خودرویی مونته‌ری در معرض دید قرار گرفته است.

بازطراحی با حفظ هویت کلاسیک

 در نمای بیرونی اچنتریکا V12، دامنه تغییرات خیلی کم بوده و این خودرو تا جایی که امکان دارد به لامبورگینی دیابلو وفادار باقی مانده است. با کمی دقت می‌توان متوجه شد که رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید هستند، از دیگر تفاوت‌های این خودرو با دیابلوی اصلی باید به نصب چراغ‌های LED  روشنایی در روز در زیر چراغ‌های اصلی و استفاده از سپر جلوی باز طراحی‌ شده اشاره کنیم.

 تلفیق گذشته و حال در داخل کابین

در داخل کابین اچنتریکا V12 عناصری از دیابلوی کلاسیک با تجهیزات و امکانات جدید ترکیب شده است. برای مثال در پشت فرمان یک صفحه نمایش دیجیتال اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ سیستم سرگرمی نیز توسط نمایشگر کنترل و مدیریت می‎شود. در مرکز کنسول، چندین سوئیچ و دکمه نصب شده و دسته‌ دنده گیربکس دستی طراحی کلاسیکی دارد. این دسته‌ دنده خوش‌فرم به گیربکس قدیمی ساخت لامبورگینی متصل نیست، بلکه یک گیربکس شش‌ سرعته مدرن نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

مشخصات فنی اچنتریکا V12

موتور اچنتریکا V12 یک نسخه ارتقا یافته از موتور ۵.۷ لیتری V12 لامبورگینی است. این کمپانی با اضافه کردن میل‌ بادامک‌ های جدید، سیستم دریچه الکترونیکی و فلای‌ ویلی متفاوت، خروجی موتور را به ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. شرکت اچنتریکا کارز می‌گوید که انتقال قدرت در این مدل نرم‌تر و بهتر از نسخه اصلی دیابلو انجام می‌گیرد.

 تجربه‌ رانندگی متفاوت

در اچنتریکا V12 شاسی و سیستم تعلیق نیز بروزر سانی شده‌اند. این خودرو روی کمک‌ فنرهای تطبیقی سوار شده و برای عبور آسان و بدون دردسر از روی سرعت‌ گیرها به قابلیت افزایش ارتفاع مجهز است. وظیفه متوقف کردن این خودروی جذاب را ترمزهای ساخت شرکت برمبو بر عهده دارند.

مؤسس و مدیرعامل کمپانی اچنتریکا که کلکسیونری با نام امانوئل کلمبینی است، درباره این پروژه هیجان‌انگیز گفته: «اچنتریکا V12 یک پروژه شخصی و با عشق فراوان است که از تحسین بی‌پایان من برای لامبورگینی دیابلو نشأت گرفته؛ در حالی که به طراحی اصلی این خودرو احترام می‌گذارم، قصد داشتم تجربه رانندگی را بهبود ببخشم. نتیجه‌ای که امروز می‌بینید، حاصل تلاش تیم مهندسی ما برای ارائه خودرویی است که مرزهای ممکن در فناوری و عملکرد را پشت سر گذاشته است.»

درباره قیمت اچنتریکا V12 جزئیاتی در دست نیست. از این خودروی استثنایی فقط ۱۹ دستگاه تولید خواهد شد. روند تحویل سفارشات مشتریان هم برای تابستان سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره