نماد آخرین خبر

نگاهی به جدیدترین محصول برقی ایران خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نگاهی به جدیدترین محصول برقی ایران خودرو

آخرین خودرو/ بستیون NAT محصولی از شرکت FAW چین و جدیدترین محصول برقی ایران خودرو است که به تازگی عرضه آن آغاز شده است.

خودرو های MPV مدتی است که وارد بازار ایران شده اند و شرکت های مختلفی اقدام به واردات این دسته از خودرو ها کرده اند. استارت خودرو های MPV برای شرکت ایران خودرو با عرضه هایما ۷X رقم خورد و اکنون این شرکت خودرویی جدید را با نام بستیون NAT عرضه کرده است. این خودرو در حقیقت یک MPV تمام برقی است که توسط یکی از زیر شاخه های گروه FAW با نام بستیون تولید و عرضه می شود.

نشان بستیون در حقیقت همان بسترن است که سابقه حضور در بازار ایران را دارد اما نام آن توسط شرکت فاو چین تغییر کرده است.

نکته ای که قبل از بررسی این خودرو باید بدانیم این است که، بستیون NAT در ناوگان حمل و نقل عمومی برخی از کشور ها حضور دارد و اساس نام گذاری آن نیز بر همین مبنا است. به عبارت دیگر واژه NAT مخفف عبارت Next Automatic Taxi بوده که به معنای تاکسی اتوماتیک آینده است.

در ادامه نگاهی کوتاه به مشخصات و امکانات جدیدترین محصول تمام برقی ایران خودرو خواهیم داشت.

مشخصات فنی بستیون NAT

بستیون NAT در بخش قوای محرکه خود، از پیشرانه برقی ۱۶۱ اسب بخاری بهره می برد که می تواند نهایتا تا ۲۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند و نیروی تولید شده را به چرخ های جلو برساند. در بخش باتری نیز، از باتری های لیتیوم- فسفات با ظرفیت ۵۴.۵ کیلووات ساعت استفاده شده که با شارژ کامل این باتری ها می توان تا ۴۲۵ کیلومتر را پیمایش کرد. جالب است بدانید که به وسیله شارژر های DC می توان در مدت زمان ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری های این خودرو را به حد مطلوب رساند.

خوشبختانه شرکت ایران خودرو به عنوان عرضه کننده بستیون NAT اعلام کرده است که تا پیمایش ۳۰۰ هزار کیلومتر باتری های این خودرو را گارانتی خواهد کرد که این موضوع می تواند نگرانی مصرف کنندگان و خریداران را کاهش دهد.

آپشن ها و امکانات جدیدترین محصول برقی ایران خودرو

بستیون NAT به عنوان خودرویی که در خارج از ایران در ناوگان حمل و نقل عمومی حضور دارد و قیمت چندان بالایی نیز در بازار های جهانی ندارد توانسته آپشن ها و امکانات نسبتا خوبی را ارائه دهد که این موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، روکش چرم مصنوعی صندلی ها، سنسور پایش فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، فناوری LED چراغ ها، کروز کنترل، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، فرمان دی کات، سنسور نور، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir