نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کالمر اتوموتیو ۹×۹ معرفی شد؛ اولین هایپرکار رتروی دنیا با ۹۳۰ اسب بخار قدرت

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کالمر اتوموتیو ۹×۹ معرفی شد؛ اولین هایپرکار رتروی دنیا با ۹۳۰ اسب بخار قدرت

آخرین خودرو/ شرکت کالمر اتوموتیو (Kalmar Automotive) از یک خودروی جذاب در هفته خودرویی مونته‌ری پرده‌برداری کرد. این خودرو ۹×۹ نام دارد و آمده تا دل علاقه‌مندان سرعت و هیجان را برباید. به گفته کمپانی اصالتاً دانمارکی، این خودرو «اولین هایپرکار رتروی دنیا» محسوب می‌شود.

هر چند در معرفی این خودروی سبز زیبا، هیچ اشاره‌ای به پورشه نشده، اما فهمیدن ارتباط آن با کمپانی آلمانی و مدل نمادین آن اصلاً کار سختی نیست! این خودرو یک کپی دقیق از مدل مسابقه‌ای ۹۵۹ به نظر می‌رسد؛ نام آن هم که به نوعی برگرفته از این مدل است!

اینکه آیا محصول جدید کالمر اتوموتیو با وجود شباهت‌های ظاهری خواهد توانست به عملکردی مشابه با پورشه ۹۵۹ دست پیدا کند یا خیر، موضوعی است که فقط زمان آن را مشخص خواهد کرد. البته این شرکت سابقه و تجربه حضور در مسابقات اتومبیلرانی را در کارنامه دارد و با مدل‌های مسابقه‌ای بیگانه نیست. طی سال‌های اخیر، این شرکت مدل ۹×۹ را همواره از طریق نمایندگان خود در مسابقات لمان تبلیغ کرده است.

مشخصات فنی کالمر اتوموتیو ۹×۹
نیروی کالمر اتوموتیو ۹×۹ توسط یک موتور ۳.۸ لیتری توربو شارژ تأمین می‌شود. این موتور که در قسمت عقب نصب شده، توانایی تولید ۹۳۰ اسب‌ بخار را دارد. نیروی این موتور قدرتمند از طریق یک جعبه‌دنده دو کلاچه در اختیار هر چهار چرخ قرار می‌گیرد. اگر این قدرت بیش از حد به نظر می‌رسد، نسخه‌ای سر به‌ زیرتر از ۹×۹ با پسوند اسپرت وجود دارد. در این نسخه خروجی پیشرانه به ۶۵۰ اسب‌ بخار کاهش یافته و وظیفه انتقال نیرو به جعبه‌دنده دستی هفت‌ سرعته محول می‌شود. همچنین نسخه دیگری توسعه یافته که پسوند Leichtbau را در نام خود دارد. این نسخه سبک‌تر بوده و به موتور ۴.۰ لیتری تنفس طبیعی و جعبه‌دنده دستی شش‌ سرعته مجهز است. در این نسخه فقط چرخ‌های محور عقب نیرو را دریافت می‌کنند. کالمر اتوموتیو اشاره‌ای به قدرت این نسخه نکرده، اما می‌دانیم که وزن آن تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم است.

بدنه‌ای تماماً از فیبر کربن، سیستم تعلیق دوبل جناغی با کمک‌ فنرهای تطبیق‌پذیر و چرخ‌های عقب فرمان‌ پذیر از جمله ویژگی‌های استاندارد ۹×۹ هستند. کالیپر های تیتانیومی تولیدشده با فناوری چاپ سه‌بعدی، دیسک‌های سرامیکی و رینگ‌های منیزیمی نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌روند. کالمر اتوموتیو می‌گوید مباحث آیرودینامیک در ۹×۹ با دقت زیادی رعایت شده تا تعادل مناسبی بین سبک طراحی رترو و نیروی رو به پایین ایجاد شود.

تجربه رانندگی مقدم بر همه چیز
کالمر اتوموتیو ۹×۹ اتومبیلی دونفره بوده و در آن تجربه رانندگی بر هر چیز دیگر اولویت دارد. به همین خاطر در داخل کابین این خودرو خبری از سیستم سرگرمی دیجیتال و حتی رادیویی نیست! البته در پشت فرمان دو نمایشگر دیجیتال به چشم می‌خورد که برای ارائه اطلاعات لازم کاربرد دارند. برای محافظت از سرنشینان از میله‌های مقاوم در داخل کابین استفاده شده، این میله‌ها با اجزای کابین یکپارچه هستند.

شایان ذکر است ۹×۹ از سامانه‌های کنترل پایداری و کنترل چسبندگی سود می‌برد؛ بنابراین خودرویی کاملاً آنالوگ محسوب نمی‌شود. درباره قیمت این خودروی خاص جزئیاتی منتشر نشده، با این حال قابل حدس است که خرید آن نیازمند بودجه بالایی خواهد بود. کالمر اتوموتیو امیدوار است که تحویل سفارشات مشتریان از جولای ۲۰۲۵ آغاز شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره