نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی «هیوندای آلکازار» جدید، کراس اوور کوچک اما 7 نفره

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ شرکت هیوندای از فیس‌ لیفت کراس اوور اقتصادی آلکازار در هند رونمایی کرد. این نسخه از لحاظ طراحی تغییرات زیادی را تجربه کرده و ظاهر بروز‌تر و اسپرت‎تری نسبت به قبل دارد. شاید بدانید هیوندای آلکازار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این کراس اوور در حقیقت نسخه طولانی‌تر و بزرگ‌تر از کرتا به شمار می‌رود. به همین خاطر آلکازار فضای داخلی گسترده‌تری داشته و با صندلی‌های ردیف سوم نیز قابل سفارش است.

تغییرات در نمای بیرونی
از لحاظ طراحی، فیس‌ لیفت آلکازار دنباله‌روی فیس‌ لیفت کرتا است. در نمای روبرو این کراس اوور نیز از چراغ‌های اصلی دو تکه بهره می‌برد. همانند محصولات جدید هیوندای، در فیس‌ لیفت آلکازار هم چراغ‌های روشنایی در روز گرافیکی مشابه با حرف H دارند. سپر در این نسخه باز طراحی شده و جلو پنجره ساختار عریض‌تری پیدا کرده است. قسمت پایینی سپر توسط یک سینی مخصوص محافظت می‌شود.

در نمای جانبی خبری از تغییرات آن چنانی نیست و فیس‌ لیفت هیوندای آلکازار همان شکل و شمایل قبلی را حفظ کرده است. البته برای ایجاد تمایز، این نسخه به رینگ‌های جدید ۱۸ اینچی با طراحی متفاوت تجهیز شده و ریل‌های سقفی آن جدید هستند.

مثل چراغ‌های روشنایی در روز جلو، چراغ‎‌های LED عقب نیز گرافیکی برگرفته از حرف H داشته و توسط یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. سپر موجود در این بخش باز طراحی شده و روی آن یک قطعه آلومینیومی و شکاف‌های تزئینی به چشم می‌خورد. در تصاویری که هیوندای منتشر کرده، فیس‌ لیفت آلکازار دارای دو خروجی اگزوز بوده و نشان توربو روی آن نصب شده است.

طراحی داخلی بروز و مدرن
هیوندای با معرفی فیس‌ لیفت آلکازار، تحولی در طراحی و امکانات این خودرو ایجاد کرده است. یکی از برجسته‌ترین تغییرات این مدل، داشبورد جدیدی است که از مدل کرتا الهام گرفته شده؛ این داشبورد از یک پنل دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی میزبانی می‌کند. مثل محصولات جدید کمپانی، این دو نمایشگر کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. فضای داخلی آلکازار با ترکیبی از دو رنگ قهوه‌ای و آبی بروز رسانی شده؛ این ترکیب رنگ ظاهری متفاوت و متمایز به کابین آلکازار در مقایسه با کرتا بخشیده است.

طراحی جدید صندلی‌های ردیف دوم
یکی دیگر از تغییرات مهم در فیس‌ لیفت هیوندای آلکازار، صندلی‌های جدید برای ردیف دوم است. صندلی‌های کاپیتانی این ردیف و ردیف عقب دارای طراحی جدید و با همان ترکیب رنگ دوگانه داشبورد هستند. این صندلی‌ها با پشتی بزرگ‌تر و بالشتک‌های قابل تنظیم در پشت سری، راحتی بیشتری را فراهم می‌کنند. همچنین، حذف کنسول میانی ثابت بین صندلی‌های ردیف دوم، فضای بیشتری را ایجاد کرده و عبور به ردیف سوم را آسان‌تر کرده است.

امکانات بیشتر برای راحتی بیشتر
در نسخه شش‌نفره از فیس‌ لیفت هیوندای آلکازار، هر چهار صندلی ردیف اول و دوم را می‌توان با سردکن سفارش داد؛ اما در نسخه هفت‌نفره، این ویژگی تنها برای صندلی‌های جلو قابل سفارش است. با تصمیم هیوندای در نسخه فیس‌ لیفت پد شارژ بی‌سیم و پورت USB برای ردیف دوم، به پشت استراحتگاه دست ردیف اول منتقل شده است. در این کراس اوور صندلی‌های جلو به صورت برقی قابل تنظیم هستند و صندلی راننده حافظه موقعیت و قابلیت بازگشت به وضعیت قبلی پس از نشستن راننده را دارد.

کنسول مرکزی دارای تزئینات آلومینیوم برس خورده بوده و روی آن دکمه‌هایی برای کنترل حالت‌های رانندگی تعبیه شده است، ترمز دستی الکترونیکی نیز در این قسمت قرار دارد. در نسخه‌های بالارده، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به صورت استاندارد ارائه می‌شود. همانند کرتا، فیس‌ لیفت آلکازار نیز از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم کمک به نقاط کور بهره می‌برد. چراغ‌های LED، سانروف پانورامیک و چند ویژگی دیگر از مدل قبلی به نسخه فیس‌ لیفت منتقل شده‌اند.

مشخصات فنی فیس‌لیفت هیوندای آلکازار
لیست پیشرانه‌ های فیس‌ لیفت هیوندای آلکازار بدون تغییر باقی مانده و همه‌ چیز در این بخش مثل سابق است. این لیست شامل گزینه‌های بنزینی و دیزلی غیر هیبریدی می‌شود. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ T-GDi توانایی تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت را دارد. موتور دیزلی هم حجمی برابر با ۱.۵ لیتر داشته و قادر است ۱۱۳ اسب بخار قدرت تولید کند. در حالت استاندارد مدل بنزینی با جعبه دنده دستی شش سرعته به دست مشتریان می‌رسد. اما در صورت سفارش مشتری، یک جعبه‌ دنده اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته جایگزین نمونه استاندارد می‌شود. نسخه مجهز به موتور دیزلی نیز در حالت استاندارد دارای گیربکس شش سرعته دستی است، ولی مشتری می‌تواند گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارای مبدل گشتاور را از لیست آپشن‌ ها انتخاب کند. فارغ از نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، تمامی مدل‌های هیوندای آلکازار دیفرانسیل جلو هستند.

قیمت و زمان عرضه
هیوندای پیش فروش فیس‌ لیفت آلکازار را با دریافت ۲۵ هزار روپیه در هند آغاز کرده و قرار است این مدل در تاریخ ۹ سپتامبر به بازار عرضه شود. در رابطه با قیمت نهایی فعلاً جزئیاتی در دست نیست، ولی با توجه به تحویل سفارشات از میانه‌های سپتامبر، برای اطلاع از آن نباید زیاد در انتظار به سر ببریم. شایان ذکر است نسخه قبل از فیس‌ لیفت آلکازار در هند قیمتی برابر با ۱.۹۵۳ میلیون روپیه (معادل حدوداً ۱.۴ میلیارد تومان) دارد. پیش‌بینی می‌شود نسخه فیس‌ لیفت کمی افزایش قیمت داشته باشد.

از زمان معرفی نسل جدید سانتافه با آن چهره جنجالی، هیوندای به باز طراحی شاسی‌ بلندهای خود با ظاهری جعبه‌ای شکل پرداخته است. پس از اکستر و کرتا، آلکازار سومین مدل ویژه بازار هند است که با این تغییر همراه می‌شود. انتظار می‌رود مدل ۲۰۲۶ از شاسی‌بلند پرچمدار پالیسید هم با ظاهری مشابه به سانتافه جدید توسعه پیدا کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir