نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

امکان معاملات آنلاین خودرو در سکوهای بخش خصوصی فراهم شد

منبع
مهر
بروزرسانی
امکان معاملات آنلاین خودرو در سکوهای بخش خصوصی فراهم شد

مهر/ رییس مرکز تتا گفت: خرید و فروش الکترونیکی خودرو در بستر سکوهای بخش خصوصی امکان‌پذیر شد.

امین کلاهدوزان امروز در نشست خبری دستاوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار کرد: در مرکز تتا ۲ اقدام قابل توجه رونمایی می‌شود که برای هر کدام بیشتر از یک سال زمان صرف شده است؛ یکی از آن‌ها سامانه معاملات خودرو در سکوی بخش خصوصی و دیگری رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضائیه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

وی گفت: بحث معاملات تجاری کشور در حوزه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد و یکی از آن‌ها مربوط به خودرو است. تجارت الکترونیکی برای این حوزه ظرفیت اعتماد و شفاف سازی را ایجاد می‌کند.

کلاهدوزان ادامه‌داد: در این بخش کار فشرده‌ای شروع شد که همکاران فراجا و معاونت راهبردی قوه قضائیه همکاری خوبی در این بخش داشتند. حاصل این جلسات پاییز سال گذشته به دست آمد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که تدوین شده بود، فراخوانی را منتشر کرد. ۹ شرکت خصوصی تقاضای خود را اعلام کردند که ۲ شرکت تست‌های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: این سکوها قرار نیست انحصاری باشند، بلکه شرکت‌های که در این حوزه کار می‌کنند رویکرد بخش خصوصی را دارند و مردم می‌توانند انتخاب کنند که به شکل سنتی کار خود را پیش ببرند یا به شکل دیجیتال و امروزی.

این مسئول با بیان اینکه امیدوارم به زودی شاهد فعالیت سکوهای جدید در حوزه بازار الکترونیکی خرید و فروش الکترونیک خودرو باشی، درباره نحوه کارکرد این سامانه گفت: یکی از این سامانه‌ها در واقع بستری برای ایجاد یک قولنامه الکترونیکی خودرو است. در این سامانه خریدار و فروشنده پس از ثبت معامله خود، کدی از فراجا دریافت می‌کنند که معامله را امن می‌کند و این سامانه اکنون آماده بهره‌برداری است.

کلاهدوزان اضافه‌کرد: سامانه دیگر برای کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت معامله و کاهش کلاهبرداری توسعه داده شده است. در این سامانه امکاناتی برای کسب و کارهایی که معاملات خودرو را به شکل سنتی انجام می‌دهند در نظر گرفته شده است که بتوانند از پنل خودشان استفاده کنند.

وی گفت: در این پلتفرم نیاز نیست خریدار و فروشنده به شکل حضوری در جایی حاضر شوند، آن‌ها به شکل همزمان درخواست خود را ثبت کرده و مبایعه نامه‌ای را به شکل برخط دریافت می‌کنند. در این سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته وجود دارد.

کلاهدوزان بیان کرد: در حال حاضر سالانه در کشور حدود ۶ تا ۷ میلیون تعویض پلاک انجام و بیش از این تعداد نیز معامله خودرو انجام می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره