نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

در بازه ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان چه خودرویی بخریم؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
در بازه ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان چه خودرویی بخریم؟

آخرین خودرو/ در بازه ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان چه خودروهای می‌توانیم انتخاب کنیم و هر کدام چه ویژگی و چه مزایا و معایبی دارند؟

در بازه قیمتی ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان، انتخاب خودرو به یک تصمیم سخت است به دلیل وجود خودرو های داخلی، مونتاژی چینی صفر و کارکرده و غیر چینی که نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه است. در این مطلب، به بررسی معیارهای مهم در انتخاب خودرو در این بازه قیمتی می‌پردازیم و سپس به معرفی خودروهای صفر کیلومتر و دست دوم مناسب خواهیم پرداخت.

معیارهای انتخاب خودرو
در انتخاب خودرو در بازه ۹۰۰ میلیون تا ۱.۲ میلیارد تومان، چندین معیار کلیدی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از این معیارها میزان استهلاک خودرو است؛ خودروهایی که استهلاک کمتری دارند، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کمتری را به دنبال خواهند داشت و ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند. علاوه بر استهلاک، کیفیت خودرو نقش مهمی در انتخاب ایفا می‌کند. خودروهایی با کیفیت ساخت و مونتاژ بالا، تجربه رانندگی بهتری ارائه می‌دهند و از عمر طولانی‌تری برخوردار هستند.

برای خودروهای دست دوم، کارکرد خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد. هرچه کارکرد خودرو کمتر باشد، احتمالاً در وضعیت بهتری قرار دارد و هزینه‌های نگهداری کمتری را به همراه خواهد داشت. برند خودرو نیز به دلیل تأثیر بر بازار دست دوم و ارزش فروش مجدد، باید مدنظر قرار گیرد. بعضی برند ها معمولاً تقاضای بیشتری دارند و راحت‌تر به فروش می‌رسند.

از سوی دیگر، بررسی بازار دست دوم برای خودروی مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. خودروهایی که در بازار دست دوم محبوبیت بیشتری دارند، هم به راحتی فروش می‌روند و هم ارزش خود را بهتر حفظ می‌کنند. در نهایت، دسترسی به قطعات یدکی و خدمات مکانیکی باید مدنظر قرار گیرد. خودروهایی که قطعات آن‌ها به راحتی در بازار موجود است و مکانیک‌های متخصص برای آن‌ها بیشتر وجود دارند، از نظر نگهداری و تعمیرات برای مالکان خود کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر خواهند بود.

خودروهای صفر کیلومتر

تارا
تارا، بزرگ‌ترین و جادارترین سدان تولید داخل توسط ایران خودرو است. این خودرو مجهز به موتور TU5P با توان ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون‌متر گشتاور بوده و در نسخه V4 که مجهز به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است، در این بازه قیمتی قرار می‌گیرد. نسخه V4 پرآپشن‌ترین مدل تارا به شمار می‌آید. از امکانات این خودرو می‌توان به سانروف، سنسور حرکتی پا (Kick Sensor) ،کیلس استارت، صندلی برقی ۶ حالته راننده و ۴ حالته سرنشین جلو با قابلیت گرم‌کن، قابلیت آنتی‌ترپ، و ۴ کیسه هوا اشاره کرد. 

مزایا: فضای داخلی جادار، استهلاک پایین موتور، امنیت بهتر در تصادفات نسبت به دیگر تولیدات ایران خودرو.

معایب: کیفیت مونتاژ پایین، مشکلات برقی، تقه گیربکس، توان متوسط به پایین.

دنا پلاس
دنا پلاس در این بازه قیمتی از قوی‌ترین قوای فنی برخوردار است ، طراحی آن بیشتر به سمت اسپرت رفته است. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ای با توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتون‌متر است که با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک و دستی هماهنگ شده است. از امکانات آن می‌توان به ۴ کیسه هوا، سانروف برقی، و کروز کنترل اشاره کرد. 

مزایا: توان بالای موتور، دسترسی آسان به قطعات یدکی، بازار فروش مناسب. 

معایب: امنیت متوسط رو به پایین، فضای نامناسب برای سرنشینان، مشکلات مونتاژی، مشکلات برقی فراوان، زود به صدا افتادن اتاق، تقه گیربکس.

پژو ۲۰۷
۲۰۷، هاچبک شهری کوچک که از موتور TU5P با توان ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون‌متر بهره می‌برد. این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. این خودرو از نظر امکانات نسبت به سایر خودروهای معرفی‌شده کم اپشن تر است، اما سقف پانوراما آن را متمایز می‌کند. 

مزایا: ابعاد کوچک برای استفاده های شهری، دسترسی راحت به قطعات و تعمیرکاران،بازار فروش عالی.

معایب: فضای بسیار کوچک ردیف عقب و صندوق عقب، تقه گیربکس، مشکلات برقی.

ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای
محصول مدیران خودرو، ایکس ۲۲ پرو دنده‌ای، از موتور ۱.۵ لیتری با توان ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتون‌متر بهره می‌برد و دارای گیربکس ۵ سرعته دستی است. از امکانات این خودرو می‌توان به سانروف برقی و گرم‌کن صندلی‌های جلو و کیلس استارت اشاره کرد. 

مزایا: استهلاک پایین، کیفیت مناسب ساخت، طراحی جذاب. 

معایب: قیمت بالای قطعات یدکی، هندلینگ پایین.

ایکس ۳۳ کراس دنده‌ای
ایکس ۳۳ کراس دنده‌ای، نتیجه فیس‌لیفت مدل ایکس ۲۲ است و مشخصات فنی مشابهی با آن دارد. تنها تفاوت‌ها در طراحی داخلی و خارجی آن است. از امکانات این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس، نورپردازی کابین، و فناوری LED چراغ‌ها اشاره کرد. 

مزایا: استهلاک پایین موتور، ابعاد مناسب برای رانندگی شهری، طراحی بروز و مدرن، امکانات رفاهی قابل قبول. 

معایب: قیمت بالای قطعات یدکی، سواری خشک، هندلینگ متوسط به پایین.

خودروهای دست دوم

رنو ساندرو
یکی از گزینه‌های مناسب در دسته خودروهای دست دوم در این بازه قیمتی، رنو ساندرو است. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری با توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر بوده و با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. 

مزایا: کیفیت ساخت بالا، دسترسی آسان به قطعات یدکی، بازار فروش مناسب. 

معایب: امکانات رفاهی محدود، ارگونومی ضعیف در کابین، ۴ سرعته بودن گیربکس اتوماتیک. 

می‌توانید مدل‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ این خودرو را با کارکردی بین ۴۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر در این بازه قیمتی تهیه کنید.

هایما S5
هایما S5 یک کراس‌اوور سایز کوچک است که توسط ایران خودرو عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتون‌متر است و با گیربکس CVT عرضه می‌شود. 

مزایا: سیستم تعلیق نرم، توان مناسب، دسترسی گسترده به قطعات و خدمات مکانیکی. 

معایب: کیفیت رنگ پایین، خنگی گیربکس، ظاهر نه‌چندان جذاب. 

با این بودجه می‌توانید مدل‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ این خودرو را با کارکردی بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر خریداری کنید.

با توجه به معیارهایی نظیر استهلاک، کیفیت، کارکرد، برند، و دسترسی به قطعات یدکی، هر خودرو دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است. چه انتخاب خودروهای صفر کیلومتر با امکانات و طراحی‌های جدیدتر، و چه خودروهای دست دوم با سابقه، بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی خریدار دارد. در نهایت، تصمیم‌گیری آگاهانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب می‌تواند منجر به انتخابی خوب و رضایت‌بخش شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره