نماد آخرین خبر

بیش از ۹۰ هزار خودروی فورد به‌دلیل مشکل فنی فراخوانده شدند

منبع
زوميت
بروزرسانی
بیش از ۹۰ هزار خودروی فورد به‌دلیل مشکل فنی فراخوانده شدند

زومیت/ فورد به‌دلیل مشکل سوپاپ موتور، بیش‌ از ۹۰ هزار خودرو خود را فراخواند. 
 
بنابر بیانیه رسمی اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA)، شرکت خودروسازی فورد به‌دلیل احتمال شکستن سوپاپ‌های ورودی موتور حین رانندگی، ۹۰٬۷۳۷ دستگاه خودرو را فراخوانی می‌کند.

فراخوانی شرکت فورد شامل برخی از خودروهای برونکو، F150، ادج، اکسپلورر، لینکولن ناتیلوس و لینکولن اویاتور مدل‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ مجهز‌ به موتورهای ۲٫۷ یا ۳٫۰ لیتری از نوع Nano EcoBoost می‌شود. طبق اسنادی که NHTSA منتشر و فورد نیز تأیید کرده است، سوپاپ‌های ورودی موتور ممکن است حین رانندگی شکسته شوند که به ازکارافتادن موتور و ازدست‌دادن قدرت رانندگی منجر می‌شود.

پس از تحقیقاتی که از ژانویه‌ی ۲۰۲۲ آغاز شد، فورد ۲۲ مورد را شناسایی کرد که در آن‌ها سوپاپ‌های ورودی موتور شکسته و به داخل محفظه احتراق موتور افتاده و باعث آسیب جدی به موتور ماشین شده است.

تحلیل‌های فورد نشان داد که دلیل اصلی این شکستگی‌ها، سختی بیش‌ازحد سوپاپ‌ها و شکنندگی آن‌ها به‌دلیل فرایندهای سنگ‌زنی نامناسب در زمان تولید این قطعه بوده است. به‌همین‌دلیل، مواد سوپاپ‌های ورودی برای خودروهای تولیدشده‌ی فورد پس از ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ تغییر کرده است.

برای رفع این مشکل، فورد تصمیم گرفته است که موتورهای خودروهای تحت‌تأثیر را به‌طور کامل تعویض کند. نمایندگی‌های فورد هر خودرو را بررسی می‌کنند تا تعداد چرخه‌های موتور آن را تعیین کنند. برای خودروهایی که به حدنصاب چرخه‌های موتور نرسیده‌اند، نمایندگی‌ها چرخه‌های موتور با دور بالا را طبق روش خدماتی جمع‌آوری می‌کنند. موتورهای خودروهایی که این آزمون را پشت‌سر نمی‌گذارند، تعویض خواهند شد.

فراخوانی فورد درحالی اتفاق می‌افتد که این شرکت چندی پیش، بیش‌ از ۸ هزار دستگاه خودروی فورد موستانگ مدل ۲۰۲۴ خود را به‌دلیل مشکل احتمالی در لوله‌ی هیدرولیک کلاچ فراخواند. این مشکل به ذوب‌شدن لوله و نشتی روغن در قسمت صفحه کلاچ منجر‌ شده و عمل تعویض دنده‌ی این مدل را با مشکل جدی روبه‌رو کرده بود. با‌این‌حال، فراخوان‌های اخیر شرکت فورد نشان‌دهنده‌ی تعهد این شرکت آمریکایی به ایمنی و رضایت مشتریان است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره