نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

شانس برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو چقدر است؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ قرعه کشی ایران خودرو که اخیرا انجام شد آمار و ارقام عجیبی را از خود به جای گذاشت. در این مطلب به میزان شانس افراد در این طرح می پردازیم.

شرکت ایران خودرو یکی از خودروسازان دولتی است که بخش اعظمی خودرو های حاضر در بازار ایران از تولیدات این خودروساز محسوب می شود .اخیرا شرکت ایران خودرو شرایط فروشی را برگزار کرد که از جهات مختلفی قابل بررسی است. اولین نکته ای که در مورد این طرح وجود داشت اولین عرضه کراس اوور ملی ایران خودرو یعنی ری را با این طرح به وقوع پیوست و همانطور که انتظار می رفت متقاضیان بسیاری اولویت خود را به این خودرو اختصاص دادند. نکته بعدی که در مورد این شرایط فروش وجود داشت این بود که این طرح بعد از مدت توسط خود ایران خودرو از طریق روش قرعه کشی برگزار شد و نه از طریق سامانه یکپارچه.

اما مسئله ای که از همه مهم تر است تعداد بالای شرکت کنندگان در این طرح بود که باعث شده، شانس متقاضیان برای برنده شدن در این طرح قرعه کشی بالا و پایین باشد. بر اساس آمار بدست آمده در این طرح، ۱۱۷,۲۰۰ دستگاه خودرو عرضه می شود که در این میان، ۳۰,۷۰۰ دستگاه برای شرایط فروش فوق العاده در نظر گرفته شده است.

با توجه به قوانین، ۵۰ درصد این تعداد دستگاه برای طرح مادران، ۳۰ درصد برای متقاضیان عادی و ۲۰ درصد این تعداد برای طرح خودرو های فرسوده در نظر گرفته شده و این به این معنا است که ۱۵,۳۵۰ دستگاه برای طرح عرضه فوق العاده مادران، ۹,۲۱۰ دستگاه برای طرح عرضه فوق العاده متقاضیان عادی و ۶,۱۴۰ دستگاه برای طرح فوق العاده خودرو های فرسوده در نظر گرفته شده است.

اما نکته جالب در مورد طرح فروش فوق العاده تعداد شرکت کننده های آن است. طبق گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، در طرح فروش فوق العاده طرح مادران شرکت ایران خودرو، ۷۸۶,۳۵۵ نفر شرکت کرده اند که بر این اساس به طور میانگین از هر ۱۰۰ نفر، ۲ نفر شانس برنده شدن دارند. اما طرح خودرو های فرسوده ۱۸۵,۹۳۲ شرکت کننده داشته که به طور میانگین از هر صد نفر، ۳ نفر شانس برنده شدن دارند.

در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو نیز ۹,۲۱۰ دستگاه خودرو حضور دارند که این طرح ۱,۲۲۲,۰۹۴ شرکت کننده داشته که با توجه به این ارقام از هر ۱۰۰۰ نفر تنها ۷۵ نفر شانس برنده شدن خواهند داشت.

قبل از آن که به آمار طرح پیش فروش بپردازیم لازم است بدانید که تمام این اعداد و ارقام به صورت میانگین بوده و شانس افراد شرکت کننده در این شرایط فروش بر اساس خودرو های اولویت بندی شده تعداد عرضه آنها، افزایش یا کاهش خواهد یافت.

خوشبختانه در طرح پیش فروش ایران خودرو تعداد دستگاه بیشتری مشاهده می شود که این موضوع می تواند شانس شرکت کنندگان در این طرح را افزایش دهد. بر اساس گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، شرکت ایران خودرو ۸۶,۵۰۰ دستگاه خودرو را به طرح پیش فروش اختصاص داده است که از این تعداد، ۴۳،۲۵۰ دستگاه برای طرح مادران، ۲۵,۹۵۰ دستگاه برای طرح متقاضیان عادی و ۱۷،۳۰۰ دستگاه خودرو برای طرح خودرو های فرسوده در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعاتی که در جدول زیر مشخص است متقاضیان طرح خودرو های فرسوده بیش ترین شانس را در طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو خواهند داشت و کمترین شانس برنده شدن، برای متقاضیان طرح عادی خواهد بود.

از طرفی لازم است بدانید که بیشترین عرضه در بین تمامی محصولات ایران خودرو برای سورن پلاس بوده که در مجموع ۴۳ هزار دستگاه از این خودرو، در این طرح عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که کمترین میزان عرضه محصولات ایران خودرو در این طرح به هایما S7 و S7 پرو تعلق می گیرد که در مجموع تنها ۴۰۰ دستگاه در این طرح شرکت داده شده است.

مسئله مهم دیگری که در این طرح وجود داشت این است که تعداد عرضه خودروی ری را در ابتدا قرار بود که ۱۰۰۰۰ دستگاه باشد اما با توجه به آمار بدست آمده می توان نتیجه گرفت که تنها ۵۰۰۰ دستگاه ری را در طرح فروش و پیش فروش ایران خودرو به متقاضیان تحویل خواهد شد.

جدول تعداد عرضه محصولات ایران خودرو

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir