نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هیوندای خانواده «آیونیک ۵» را با معرفی تریم آفرودی XRT بروزرسانی کرد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هیوندای خانواده «آیونیک ۵» را با معرفی تریم آفرودی XRT بروزرسانی کرد

آخرین خودرو/ هیوندای آیونیک ۵ یکی از محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر جهان است. این خودرو به لطف ویژگی‌هایی مثل ظاهر جذاب، برد مناسب و تجربه رانندگی مطلوب، توانسته به موفقیت در بازار دست پیدا کند. با عرضه مدل ۲۰۲۵ خانواده این خودرو بهتر از همیشه شده، چرا که تمامی تریم‌ ها اکنون در حالت استاندارد دارای شارژر NACS بوده و تریم جدید XRT در دسترس علاقه‌مندان آفرود قرار گرفته است.

معرفی تریم آفرود XRT
نسخه XRT دومین تریم ویژه‌ای است که به خانواده آیونیک ۵ اضافه شده است. پس از موفقیت نسخه فوق‌العاده قدرتمند N، هیوندای این نسخه را با تمرکز بر قابلیت‌های آفرود توسعه داده است. این مدل ۰.۹ اینچ یا ۲.۲۸ سانتیمتر ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و از تنظیمات اختصاصی برای سیستم تعلیق بهره می‌برد. همچنین رینگ‌های ۱۸ اینچی این نسخه با تایرهای آفرودی احاطه شده‌اند. هرچند هیوندای هیچ اشاره‌ای به نصب محافظ‌های مخصوص در زیر بدنه نکرده، ولی به نظر می‌رسد در این زمینه اقداماتی صورت گرفته باشد.

در بخش طراحی بیرونی، تریم XRT دارای سپرهای جلو و عقب اختصاصی مشکی رنگ با طرح پیکسلی و قلاب‌های یدک‌کش قرمز است. زوایای ورود و خروج این نسخه به ترتیب ۱۹.۸ و ۳۰ درجه اعلام شده که در مقایسه با نسخه استاندارد به ترتیب ۲.۳ و ۴.۶ درجه بهتر هستند. از دیگر تفاوت‌های این نسخه با نسخه استاندارد باید به مواردی مثل قاب مشکی آینه‌های جانبی، زیرپایی‌های مقاوم‌تر و استفاده از روکش متفاوت برای صندلی‌ها اشاره نمود.

ارتقاء باتری‌ها و برد حرکتی
علاوه بر معرفی تریم جدید XRT، هیوندای تغییرات بزرگی در باتری‌های آیونیک ۵ برای مدل ۲۰۲۵ انجام داده است. در مدل استاندارد، ظرفیت باتری از ۵۸ به ۶۳ کیلووات‌ ساعت ظرفیت افزایش یافته؛ در نسخه برد طولانی هم باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی جای خود را به باتری ۸۴ کیلووات ساعتی داده است. می‌توانید در جدول زیر برد حرکتی همه نسخه‌ها را به تفکیک مشاهده نمایید.

تریم جدید XRT به پیشرانه دوموتوره و باتری ۸۴ کیلووات ساعتی مجهز است. درباره جزئیات پیشرانه حرفی به میان نیامده، اما احتمالاً مثل سایر مدل‌های دوموتوره، خروجی آن به ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور می‌رسد.

تغییرات در طراحی و امکانات
کمپانی کره‌ای در نمای بیرونی آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ از سپرها و اسپویلر متفاوت و همچنین رینگ‌های آیرودینامیک‌‌تر استفاده نموده و سه رنگ مات جدید به لیست رنگ‌ها اضافه کرده است. در داخل کابین نیز بروز آوری‌ هایی صورت گرفته که مهم‌ترین آنها عبارتند از: سیستم تهویه ارتقا یافته، افزوده شدن پورت‌ های USB-C، نصب دکمه‌های فیزیکی برای گرم‌کن صندلی و پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو.

در بالا نیز اشاره کردیم که آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ دارای پورت شارژ NACS است. این قابلیت دسترسی به بیش از ۱۷,۰۰۰ ایستگاه شارژ سوپر شارژ تسلا را برای مالکان فراهم می‌کند. همچنین هر خودرو به یک آداپتور CCS تجهیز شده تا مشکلی از بابت سازگاری با ایستگاه‌های شارژ دیگر وجود نداشته باشد.

تولید در کارخانه جدید
هنوز قیمت دقیقی برای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ اعلام نشده، اما هیوندای اعلام کرده که این مدل شامل اعتبار مالیاتی ۳,۷۵۰ دلاری می‌شود. این خودرو اولین مدل است که در کارخانه جدید هیوندای در جورجیا (Metaplant) تولید می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir