نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودرویی مجهز به پرنده اختصاصی؛ پروژه عجیب شرکت «اکسپنگ»

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ شاخه AeroHT از شرکت اکسپنگ، از پروژه ماژولی خود رسماً پرده برداری کرد. این پروژه در حقیقت شامل یک خودرو و یک وسیله نقلیه پرنده می‌شود و Land Aircraft Carrier نام دارد. نکته عجیب اینکه از لحاظ طراحی این پروژه شباهت‌هایی به تسلا سایبر تراک دارد. ثبت سفارش برای این وسیله نقلیه متفاوت با پرداخت رقمی معادل ۲۸۰ هزار دلار (چیزی نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان) آغاز شده و روند تحویل سفارشات از سال ۲۰۲۶ کلید خواهد خورد.

به گزارش آخرین خودرو، شرکت AeroHT در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و از حمایت‌های مالی مدیرعامل اکسپنگ یعنی آقای هی شیائوپنگ برخوردار است. این استار تاپ از ابتدا به دنبال تولید یک خودرو پرنده واقعی است، با این حال ایده‌های آن به هر چیزی شباهت دارد جز خودرو! در هر صورت خودروی ماژولی اکسپنگ قرار است اولین پرواز عمومی خود را در نوامبر سال جاری انجام دهد.

خودرویی شش چرخ با آشیانه اختصاصی برای پرنده
خودرویی که برای حمل وسیله پرنده کاربرد دارد به ۶ چرخ مجهز است و طول آن به ۵.۵ متر می‌رسد. عرض و ارتفاع آن نیز هر دو برابر با ۲ متر است. پنل‌ های بدنه این خودرو همگی صاف و به دور از هرگونه پیچیدگی هستند. استفاده از رنگ مشکی برای برخی قسمت‌ها تضاد جالبی را در نمای ظاهری پدید آورده است. در این خودرو خبری از آینه‌های جانبی نیست و تصاویر اطراف از طریق دوربین در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی
به گفته کمپانی چینی، پیشرانه خودروی شش چرخ از نوع EREV بوده و از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. در این نوع پیشرانه یک موتور درون سوز وظیفه ژنراتور را ایفا کرده و باتری را شارژ می‌کند. در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری می‌توان تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر گذاشت، البته طبق استاندارد چینی CLTC. به لطف پشتیبانی از معماری ۸۰۰ ولتی، میزان شارژ باتری تنها در عرض ۱۸ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

پرنده ای که در پشت خودروی اکسپنگ قرار دارد، بیشتر به یک پهپاد بزرگ شباهت دارد؛ پس از قرار گرفتن در محل مخصوص رو تورهای این پرنده جمع می‌شوند. این پرنده هم با شارژ کامل باتری می‌تواند ۵ الی ۶ بار پرواز کند. در رابطه با برد پروازی فعلاً اطلاعاتی در دست نیست. برای پرواز با این پرنده هم دو حالت وجود دارد که عبارتند از حالت دستی و حالت خودکار.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره