نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

خودروهای مورد علاقه روس‌ها/ ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خودروهای مورد علاقه روس‌ها/ ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60

خبرآنلاین/ بازار خودرو روسیه از سه سال پیش و زمان آغاز جنگ این کشور با اوکراین، به تدریج در تسلط برندهای چینی قرار گرفته است. این تسلط گسترده اکنون به بازار خودروهای دست‌دوم نیز کشیده شده است. براساس گزارش یک سرویس آنلاین بررسی تاریخچه خودرو در روسیه، لیفان X۶۰ و چری تیگو ۳ نسل دوم (ام‌وی‌ام X۳۳ نیو) بیشترین میزان پرس‌وجوها را داشته‌اند.

مشتریان روس برای بررسی تاریخچه خودروهای عرضه شده در این کشور، می‌توانند درخواست خود را از طریق سرویس آنلاین Avtoteka ارائه دهند. این سرویس تاریخچه خودروها، مالکیت آن‌ها و نحوه نگهداری این خودروها را در خود ذخیره می‌کند.

کراس‌اوور جمع‌وجور چری تیگو ۳ که در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X۳۳ نیو شناخته شده است، بیشترین حجم درخواست بررسی از سوی مخاطبان روس را در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص داده است.

محبوبیت لیفان X۶۰ وخودروهای چری در روسیه

علاوه بر چری تیگو ۳ یا همان ام‌وی‌ام X۳۳ نیو، تیگو ۷ پرو نیز در بازار خودروهای کارکرده روسیه بسیار محبوب است. در واقع بیشترین تعداد درخواست تاریخچه خودرو، مربوط به اتومبیل‌های برند چری بوده است. این برند ۲۸.۱% از کل درخواست‌ها را به خودش اختصاص داد. در رتبه دوم برند جیلی با ۲۲.۳۸ سهم قرار دارد. رتبه سوم نیز به هاوال با ۱۴.۴۹ درصد اختصاص یافت. در رتبه چهارم،‌ برند لیفان با ۱۲.۹ درصد سهم از بررسی درخواست‌ها قرار گرفت. این برند اکنون نام خود را به لیوان تغییر داده است. در رتبه پنجم نیز گریت وال با ۱۰.۰۵ درصد از درخواست‌های بررسی تاریخچه قرار گرفت. مطابق آن‌چه می‌بینیم، بازار خودروهای کارکرده روسیه به طور کامل در اختیار برندهای چینی قرار گرفته است.

خودروهای مورد علاقه روس‌ها / ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60 / عکس

۶.۳۷% از کل درخواست‌ها برای گزارش تاریخچه خودروها، به چری تیگو ۳ نسل دوم یا همان ام‌وی‌ام X۳۳ نیو اختصاص یافت. در جایگاه دوم، کراس‌اوور جیلی کول‌ری با سهم ۵.۰۹% قرار گرفت. لیفان X۶۰ که در بازار کشورمان نیز حضور گسترده‌ای داشت، با سهم ۴.۸۲ درصدی در رتبه سوم قرار گرفت. چری تیگو ۷ پرو با سهم ۴.۰۶% رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. در نهایت هاوال جولیون با ۳.۶۱% درخواست بررسی، در رتبه پنجم قرار گرفت. به گفته Avtoteka، سابقه  خودروهای چینی دست‌دوم در روسیه باعث شده است تا مشتریان این کشور بیشتر از هر زمان دیگری به خرید خودروهای دست‌دوم چینی علاقمند شوند.

خودروهای مورد علاقه روس‌ها / ام‌وی‌ام X33 و لیفان X60 / عکس

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره