نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

کیا K8 و کیا سورنتو ۲۰۲۴ به سامانه جانبازان آمدند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کیا K8 و کیا سورنتو ۲۰۲۴ به سامانه جانبازان آمدند

آخرین خودرو/ کیا K8 و کیا سورنتو دو محصول جدید وارداتی شرکت کوشا خودرو هستند که قرار است در سامانه یکپارچه خودرو های وارادتی جانبازان عرضه شوند.

محصولات شرکت KIA یکی از مورد انتظار ترین خودرو هایی هستند که انتظار می رفت در دور جدید واردات خودرو مشاهده کنیم اما متاسفانه به دلیل برخی قوانین نمی توان تمام محصولات این شرکت را در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی برای متقاضیان عادی عرضه کرد با این حال شرکت کوشا خودرو توانسته محصولات بسیار بروز و جذابی را چه در سامانه یکپارچه خودرو های وارداتی عادی و چه در سامانه جانبازان عرضه کند.

طبق گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، این شرکت در جدیدترین اقدام خود کیا سورنتو ۲۰۲۴ و کیا K8 را به سامانه خودرو های وارداتی مخصوص جانبازان و قرار است به زودی این دو خودرو را عرضه کند.

در ادامه نگاهی کوتاه به مشخصات این دو محصول جذاب خواهیم داشت.

مشخصات و امکانات کیا K8
کیا K8 یکی از جذاب ترین و با سابقه ترین سدان های تولید شرکت کیا است که در گذشته در بازار ایران با نام کیا کادنزا شناخته می شد اما نسل های جدیدتر آن با نام کیا K8 به فروش می رسد.

نسخه هیبرید کیا K8 که قرار است بدست متقاضیان برسد از یک پیشرانه بنزینی ۱.۶ لیتری توربو شارژ بهره می برد که می تواند نهایتا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های منتقل کند.

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محورر عقب کیا K8 از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است.

این سدان جذاب کیا امکانات بسیار خوبی را توانسته در خود جای دهد که از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل هوشمند، فرمان کمکی برقی، سیستم صوتی حرفه ای و… اشاره کرد.

مشخصات و امکانات کیا سورنتو ۲۰۲۴
کیا سورنتو دیگر محصول جذاب و بروزی است که توسط کوشا خودرو در سامانه جانبازان عرضه می شود. این خودرو نیز سابقه بسیار خوبی در بازار ایران دارد و عرضه مجدد این خودرو می تواند در بازار خودرو های وارداتی تاثیر گذار باشد.

کیا سورنتویی که قرار است در سامانه جانبازان عرضه شود مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۴ نیوتن متر را تولید و نیروی محرکه تولید شده را از طریق جعبه ۸ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

نکته قابل توجه در مورد این خودرو این است که با اینکه پیشرانه این خودرو حجم به نسبت بالایی دارد اما مصرف سوخت میانگین این خودرو کمتر از ۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است که عدد بسیار خوبی است.

سنسور باران، در صندوق عقب برقی، تنظیم برقی صندلی ها، فناوری LED چراغ ها، سیستم تهویه بخش عقب، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر بی سیم، هدآپ دیسپلی، کروز کنترل هوشمند، سیستم های کمک راننده (ADAS)، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، هشدار بر خورد از جلو و… همگی از آپشن هایی است که در این خودروی جذاب دیده می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir