نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

لینک اند کو Z10 معرفی شد؛ سدانی بسیار پیشرفته از گروه جیلی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
لینک اند کو Z10 معرفی شد؛ سدانی بسیار پیشرفته از گروه جیلی

آخرین خودرو/ شرکت لینک اند کو (Lynk & Co) که جزو زیرمجموعه‌های گروه جیلی محسوب می‌شود، با عرضه سدان تمام برقی Z10 وارد بازار خودروهای الکتریکی شد. این خودرو با قیمت پایه ۲۰۲,۸۰۰ یوان (معادل تقریباً ۲۸,۶۰۰ دلار یا ۱.۷ میلیارد تومان) به فروش می‌رسد. با چنین قیمتی، Z10 در مقایسه با رقیب هم‌خانواده خود یعنی زیکر ۰۰۱ برابر با ۶۲,۲۰۰ یوان (حدود ۸,۸۰۰ دلار) ارزان‌تر است.

مشخصات فنی لینک اند کو Z10
همانند زیکر ۰۰۱، لینک اند کو Z10 نیز بر مبنای پلتفرم SEA توسعه یافته است. این خودرو در دو نسخه ۴۰۰ ولت و ۸۰۰ ولتی عرضه می‌شود. مدل پایه این خودرو به موتور ۲۶۸ اسب بخاری مجهز است. این موتور روی محور عقب قرار داشته و توسط باتری ۷۱ کیلووات ساعتی LFP تغذیه می‌شود. با اتکا به این باتری، امکان پیمایش ۶۰۲ کیلومتر مسافت طبق استاندارد CLTC وجود دارد.

در نسخه‌های بالارده باتری ۹۵ کیلووات ساعتی انرژی لازم را تأمین می‌کند. مدل RWD Smart Max به لطف این باتری حجیم‌تر می‌تواند تا ۸۰۶ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

نسخه پرچمدار لینک اند کو Z10 از یک پیشرانه دو موتوره بهره می‌برد. موتور موجود روی محور عقب ۴۱۵ اسب بخار قدرت و موتور نصب‌شده روی محور جلو ۳۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه قدرتمند Z10 را قادر می‌سازد در عرض فقط ۳.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. از لحاظ سرعت شارژ هم این نسخه بهتر بوده و تنها ۱۵ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، انرژی لازم برای پیمایش ۵۷۳ کیلومتر مسافت را در باتری آن ذخیره می‌کند.

در حالت استاندارد لینک اند کو Z10 با تعلیق دوبل جناغی در جلو و چند اتصالی در عقب به دست مشتریان می‌رسد. در مدل پرچمدار تعلیق بادی دو کاناله به خودرو اضافه می‌شود که به واسطه آن امکان کاهش یا افزایش ارتفاع تا ۳۰ میلیمتر را دارد.

طراحی بدنه و ابعاد
لینک اند کو Z10 طراحی مدرنی دارد. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی این سدان الکتریکی فرم خاص چراغ‌های روشنایی در روز دوقلوی آن است که یکی از آنها تا نزدیکی‌های ستون A امتداد پیدا کرده است. فرم اتاق کوپه‌ مانند و رعایت مباحث آیرودینامیک باعث شده ضریب درگ این خودرو برابر با ۰.۱۹۸ Cd باشد که رقمی فوق‌العاده به حساب می‌آید. این خودرو با طول ۵۰۲۸ میلیمتر، عرض ۱۹۵۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۴۶۸ میلیمتر و فاصله محوری ۳۰۰۵ میلیمتر، در دسته سدان‌ های میان‌ رده تا بزرگ جای می‌گیرد. خریداران این خودرو می‌توانند از بین رنگ‌های نقره‌ای، قرمز، آبی، خاکستری و مشکی گزینه دلخواه را انتخاب کنند.

طراحی داخلی و امکانات
لینک اند کو Z10 اولین خودروی چینی است که از تراشه AMD V2000A استفاده می‌کند. توان پردازشی این تراشه ۱.۸ برابر بیشتر از تراشه پرکاربرد اسنپدراگون ۸۲۹۵ است. این تراشه نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر چندرسانه‌ای ۱۵.۴ اینچی و نمایشگر هدآپ با واقعیت افزوده را کنترل می‌کند.

محصول جدید لینک اند کو (Lynk & Co) با فرمان دو شاخه و صندلی‌های چرمی با قابلیت گرمایش، تهویه و ماساژ طراحی شده است. سیستم صوتی هارمن کاردن با ۲۳ بلندگو و آمپلی‌فایر ۱۶۰۰ واتی هم تجربه‌ای بی‌نظیر از گوش دادن به موسیقی‌های مورد علاقه را فراهم می‌کند. این سدان برقی از سیستم Flyme Link سود می‌برد که برای اتصال و اشتراک‌ گذاری امکانات بین خودرو و گوشی هوشمند کاربرد دارد. از دیگر امکانات Z10 می‌توان به CoPad اشاره کرد، این ویژگی به سرنشینان عقب اجازه می‌دهد از طریق تبلت متصل، امکانات خودرو را کنترل کرده و یا خود را در حین سفرها سرگرم کنند.

قابلیت‌های خودران
مدل‌های پیشرفته Z10 دارای ۳۰ سنسور پیشرفته و سیستم Lotus Robotics ADAS هستند. این سیستم در ۳۰ کشور آزمایش شده و تا ۳۳ قابلیت مختلف در زمینه کمک به راننده را پشتیبانی می‌کند. سیستم ناوبری خودکار در بزرگراه (Highway NOA) هم از زمان عرضه در دسترس است و ناوبری خودکار شهری نیز در آینده با بروز رسانی‌ های OTA افزوده خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره