نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

نگاهی به فرآیند تولید سهند S در پارس خودرو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نگاهی به فرآیند تولید سهند S در پارس خودرو

آخرین خودرو/ سهند S محصول جدید شرکت پارس خودرو است که به تازگی در بازار عرضه شده و اخیرا تصاویری از روند تولید آن در سایت پارس خودرو منتشر شده است.

سهند سدان جدید و محصولی با نشان پارس خودرو است که بر پایه پلتفرم X200 طراحی و تولید شده و عملا نسخه ارتقا یافته و تغییر شکل داده ساینا است که جدا از بخش طراحی در بخش قوای محرکه و امکانات ارتقا بسیار خوبی داشته است.

خودروی سهند برای شرکت پارس خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که جزو معدود محصولاتی است که با نشان خود شرکت پارس خودرو عرضه می شود و نه با لوگوی شرکت سایپا. از طرفی با توجه به قیمت و مشخصات و امکاناتی که در خودرو سهند وجود دارد، این خودرو ارزش خرید قابل قبولی در بازار خودرو کشور دارد.

به همین منظور شرکت پارس خودرو به لحاظ رسانه ای فعالیت های مثبتی برای معرفی و عرضه سهند انجام داده و ضمن انتشار تیزر های تبلیغاتی و انتشار کاتالوگ آن، تصاویری از خط تولید سهند را بر روی وبسایت رسمی خود قرار داده است.

نکته قابل توجه در مورد خودرو سهند این است که شرکت پارس خودرو قرار است، سهند را در تیپ های مختلف با نام S و G را تولید و عرضه کند که این تیپ ها در بخش امکانات با یکدیگر تفاوت هایی دارند که تیپ S سهند پارس خودرو به لحاظ آپشن و امکانات تیپ پایه این خودرو بوده و نسخه G، نسخه فول آپشن سهند به شمار می رود.

گفتنی است در حال حاضر تنها سهند S بر روی خط تولید شرکت پارس خودرو حضور دارد و قیمت درب کارخانه این خودرو در حال حاضر ۴۵۹,۴۱۵,۰۰۰ تومان بوده و با قیمت حدودی ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان در بازار معامله می شود. البته نا گفته نماند که به زودی سهند G و همچنین سهند دو گانه سوز نیز قرار است توسط پارس خودرو به تولید برسد.

اما سهند S چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

زیر کاپوت سهند S یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15GSI را داریم که خروجی های فنی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و این دقیقا همان مشخصاتی است که در تیپ G و همچنین سایپا اطلس دیده می شود. 

همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.

تصاویر مراحل تولید سهند S پارس خودرو

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir