نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

آغاز شماره گذاری X55 پرو؛ حاشیه های اکسل در رفته به پایان رسید؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آغاز شماره گذاری X55 پرو؛ حاشیه های اکسل در رفته به پایان رسید؟

آخرین خودرو/ سرانجام پس از مدت ها گویا شماره گذاری X55 آغاز شده است و به نظر می رسد سازمان استاندارد مجوز شماره گذاری را به این خودرو داده است.

اواسط اردیبهشت ماه بود که سازمان استاندارد اعلام کرد مجوز شماره گذاری X55 پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. داستان از آنجایی شروع شد که اکسل عقب یکی از ام وی ام X55 پرو های تولیدی مدیران خودرو در محور قم به کاشان جدا شد و خودرو واژگون گردید. البته شرکت مدیران خودرو در ابتدا هیچ واکنشی نسبت به این اتفاق نداشت و حتی به گونه ای رفتار کرد که انگار این حادثه ارتباطی به کیفیت محصول ندارد. اما با بررسی های بیشتر کارشناسان و پلیس مشخص شد که کد فنی اکسل مورد استفاده در این خودرو معیوب بوده و در مورد خودروهای چری در سایر بازارهای در حال توسعه هم مواردی اینچنینی گزارش شده است. در نهایت مدیران خودرو فراخوان گسترده ای برای تمام ایکس ۵۵ های تولید شده صادر کرد و قرار بر این شد که تمام خودروهای تولیدی مورد بازبینی فنی قرار بگیرند و البته فرآیند بازبینی و فراخوان هم به طور کامل انجام شد.

با این وجود سازمان استاندارد اعلام کرد که مجوز شماره گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی تعلیق شده است و بررسی های بیشتری باید در مورد این خودرو انجام شد. حالا فعالیت نمایندگی های رسمی ام وی ام نشان می دهد که شماره گذاری این خودرو مجددا آغاز شده و دوباره فروش این کراس اوور را شاهد هستیم. جالب اینجاست که سازمان استاندارد هنوز گزارشی در مورد بررسی هایش منتشر نکرده است و اعلام نشده که چرا این بررسی ها تا این اندازه طولانی شد.

در رفتن اکسل ام وی ام X55 پرو باعث شد نگاه جامعه تا حد زیادی نسبت به چینی دهای بازار و به خصوص خودروهای تولیدی مدیران خودرو تغییر کند. این اتفاق به اندازه ای نادر بود که حتی در تولیدات قدیمی داخلی هم نمی بینیم. همین باعث شد بازار این کراس اوور به شدت افت کند و هنوز هم تاثیر این اتفاق را در بازار آزاد این خودرو می توان دید. البته موضوع مشکل فنی و صدور فراخوان در بازار های توسعه یافته هم بسیار متداول است اما این نقص فنی به اندازه ای خطرناک بود که دید مردم را نسبت به تمام خودروهای چینی بازار تغییر داد. به نظر می رسد مدیران خودرو برای تغییر دوباره ذهنیت مردم مسیر بسیار سختی داشته باشد و قطعا چیزی فراتر از بازارگرمی نمایندگی ها برای جبران چنین چیزی لازم است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir