نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

اصلاح آیین نامه واردات خودروهای کارکرده/ واردات خودرو ۳ برابر شد

منبع
مهر
بروزرسانی
اصلاح آیین نامه واردات خودروهای کارکرده/ واردات خودرو ۳ برابر شد

مهر/ وزیر صمت با بیان اینکه واردادت خودرو در پنج‌ماهه امسال نسبت به سال قبل سه برابر افزایش یافت، گفت: بخشنامه فعلی واردات خودروهای کارکرده نیازمند اصلاحات است.

سید محمد اتابک امروز در حاشیه نوزدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دغدغه‌هایی که امروز از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد بخشی از آن را ما می‌توانیم در وزارت صمت با همفکری بخش خصوصی بر طرف کنیم که بخشی از آن مربوط به تعرفه‌ها و بخش‌های دیگر است. لذا بخشی که مربوط به وزارت صمت است را حتماً حل می‌کنیم. اما بخشی از مسائل بین‌بخشی و مربوط به وزارتخانه‌های دیگر است لذا ما این مباحث را به صورت کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری مرتفع شود.

وی بیان داشت: تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری و نهادهایی مثل انرژی دارد که امیدواریم مشکلات مربوط به این بخش‌ها را حل کنیم.

وی درباره وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار برای واردات خودرو در سال جاری مناسب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم، به‌گونه‌ای که در پنج‌ماهه سال جاری نسبت به سال قبل میزان واردات سه برابر افزایش یافت. در بحث خودروهای کارکرده نیز بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مباحثی را مطرح کردند که باید آن‌ها را حل کنیم و بخشنامه موجود نیازمند اصلاحاتی است زیرا با این بخشنامه ممکن است پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال یک بخشنامه درست هستیم.

وزیر صمت با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه خودروسازان که باید به آن‌ها توجه کنند، اظهار کرد: جلسه‌ای را در همین رابطه برگزار کردیم و قرار است که این موضوعات پیگیری شود و باید بپذیریم که خودروهای تولیدی نیازمند بازنگری و دقت بیشتری هستند، ضمن اینکه صحبت‌های آن‌ها نیز باید شنیده شود. در همین راستا کمیته راهبری خودرو را تشکیل داده‌ایم و از اتاق بازرگانی نیز تقاضا داریم که در این کمیته حضور داشته باشند.

وی در خصوص ممنوعیت واردات و صادرات، گفت: در این رابطه از سازمان توسعه تجارت درخواست کردیم تا کارهایی را انجام دهد، تعرفه‌هایی در این بخش وجود دارد که مانع انجام و پیشبرد کار می‌شود و توجیه اقتصادی نیز ندارند، لذا این تعرفه‌ها باید اصلاح شوند و تدابیر لازم برای این موضوع نیز در نظر گرفته شده است. اگر این تعرفه‌ها اصلاح شوند تأثیر بالایی دارد چراکه حوزه تجارت مانند صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir