نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

شوک به مالک تسلا سایبر تراک؛ فرسودگی زود هنگام لاستیک ها پس از ۱۰,۰۰۰ کیلومتر

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
شوک به مالک تسلا سایبر تراک؛ فرسودگی زود هنگام لاستیک ها پس از ۱۰,۰۰۰ کیلومتر

آخرین خودرو/ یکی از مالکان تسلا سایبر تراک پس از تجربه تنها ۱۰,۰۰۰ کیلومتر رانندگی، از فرسودگی زودهنگام لاستیک های خودروی خود شوکه شده است. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه لاستیک‌ها مشمول گارانتی نیستند و پس از طی این مسافت کوتاه به حدی فرسوده شده‌اند که باید با هزینه شخصی تعویض شوند.

فرسودگی زودهنگام لاستیک‌های سایبرتراک
به گزارش آخرین خودرو، آنطور که گزارش شده، مالک این سایبر تراک از همان ابتدا دستورالعمل‌های تسلا (Tesla) را با دقت رعایت کرده است. با وجود این و در اولین سرویس دوره‌ای که مالک برای چرخش و جابجایی لاستیک‌ها در مسافت ۱۰,۰۰۰ کیلومتر به نمایندگی مراجعه کرده، به او گفته شده که لاستیک‌های خودروی وی تقریباً فرسوده شده و به پایان عمر خود رسیده‌اند.

لاستیک‌های استفاده شده در تسلا سایبر تراک ساخت شرکت معروف گودیر (Goodyear) و از نوع همه‌ جارو هستند. برای این لاستیک‌ها هیچ‌گونه گارانتی مسافتی ارائه نمی‌شود. در این مورد خاص، مالک گزارش کرده که میزان عمق آج کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته و تا حد زیادی لبه آج‌ها خورده شده است.

با توجه به تجربه این مالک و بررسی‌های انجام شده توسط متخصصین، احتمالاً وزن سنگین و قدرت بالای سایبر تراک می‌تواند دلیل اصلی فرسودگی سریع و زودتر از انتظار باشد.

مشکلی مشابه برای سایر خودروهای برقی
مشکل فرسودگی زودتر از انتظار لاستیک ها مختص سایبر تراک نیست. سال گذشته، برخی از مالکان خودروهای ریوین نیز گزارش داده بودند که لاستیک‌ خودروهای آنها در مسافت‌هایی مشابه، یعنی حدود ۱۰,۰۰۰ کیلومتر، فرسوده شده‌اند. مثل سایبر تراک، محصولات ریوین نیز وزن زیادی دارند.

چالش‌ انتخاب لاستیک مناسب برای سایبرتراک
مدیریت عمر لاستیک‌ها در خودروهای سنگین و قدرتمند برقی مانند تسلا سایبر تراک به انتخاب‌های مالک در مورد نوع لاستیک بستگی دارد. استفاده از لاستیک‌هایی با ترکیب سخت‌تر می‌تواند طول عمر بیشتری داشته باشد، اما در عوض از چسبندگی و عملکرد خودرو در شتاب‌ گیری، ترمز گیری و هندلینگ کاسته می‌شود. از سوی دیگر، لاستیک‌های نرم‌تر و چسبنده‌تر، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند، اما همانند تجربه این مالک، زودتر فرسوده می‌شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir