نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

خطر نابودی میلیون ها شغل در خودروسازی های اروپا

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
خطر نابودی میلیون ها شغل در خودروسازی های اروپا

دنیای اقتصاد/ یک رسانه غربی با استناد به یک نامه داخلی در خودروسازی اروپا، از احتمال نابودی میلیون‌ها شغل در این صنعت در سایه تشدید قریب‌الوقوع مقررات آب‌و‌هوایی این اتحادیه خبر داد.
 
در خودروسازی ایران نیز شرکت‌های خودروساز معمولا در مقابل قوانین و اصلاحات مصرف سوخت و آلایندگی، موضع می‌گیرند و سعی می‌کنند تا حد امکان، اجرای آنها را به تعویق بیندازند. البته شرایط خودروسازی ایران (به عنوان صنعتی تحریم‌زده و درگیر سیاست‌های دستوری) کاملا متفاوت از خودروسازی اروپاست، اما به‌هر‌حال در ماجرای اخیر، یعنی اصلاح قوانین آلایندگی و مصرف سوخت، خودروسازان اروپایی نیز مشابه همتایان ایرانی‌ خود عمل کرده‌اند. خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه «هندلزبلات» نوشت: با توجه به شرایط متشنج در صنعت خودرو، یک نامه داخلی و محرمانه از صنعت خودروی اروپا نسبت به از دست دادن میلیون‌ها شغل هشدار داده است. بر اساس این نامه که در اختیار خبرگزاری آلمان در بروکسل قرار گرفته است، این صنعت در موقعیتی نیست که بتواند با تشدید قریب‌الوقوع مقررات آب‌و‌هوایی اتحادیه اروپا مطابقت کند. بنابراین با جریمه‌های میلیاردی روبه‌رو خواهد شد و هر شرکتی بخواهد از جریمه اجتناب کند، گزینه‌ای جز کاهش قابل‌توجه تولید ندارد و این مساله، میلیون‌ها شغل در اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند. بر‌اساس قواعد زیست‌محیطی جدید اتحادیه اروپا، تولیدکنندگان باید برای انتشار بیش از حد CO۲ جریمه بپردازند.انجمن اتومبیل اروپا Acea در این مورد گفته که این انجمن از این مقاله مطلع است. Acea البته تاکید کرده که این یک مقاله رسمی نیست. بر اساس اطلاعات خبرگزاری آلمان، این نامه معتبر است و در خودروسازی اروپا در حال پخش است. بلومبرگ قبلا درباره این مقاله داخلی گزارش داده بود. در این سند محرمانه آمده است که یک موتور احتراقی کارآمد به طور متوسط حدود ۱۲۰گرم CO۲ در هر کیلومتر تولید می‌کند.

بر این اساس، برای عدم پرداخت جریمه باید به ازای هر چهار موتور احتراقی ثبت‌نامی یک خودروی الکتریکی ثبت‌نام شود. با‌این‌حال، نسبت خودروهای برقی ثبت‌نام‌شده در حال رکود است و بسیار کمتر از سطح مورد نیاز است.با توجه به دیدگاه بیان‌شده در این مقاله، کمیسیون اتحادیه اروپا می‌تواند اجرای این الزامات سختگیرانه‌تر را برای دو سال به تعویق بیندازد. هانس دیتر پوتش، رئیس هیات نظارت فولکس واگن، نیز اخیرا خواستار تعویق این طرح شده است. انجمن لابی خودروی آلمان VDA هم برای تعیین اینکه آیا تعویق الزامات اتحادیه اروپا امکان‌پذیر است یا خیر، فشار می‌آورد تا بازبینی زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده انجام شود.مدیر سازمان حمل‌و‌نقل و محیط‌زیست آلمان در این مورد گفته است: خودروسازان در دو سال گذشته بیش از ۱۳۰میلیارد یورو سود به دست آورده‌اند و زمان کافی برای آماده‌سازی برای هدف کاهش تولید CO۲ که از سال ۲۰۱۹ شناخته شده بود، داشتند. اکنون آنها خواستار اعلام وضع اضطراری برای ادامه فروش خودروهای آلاینده خود هستند.وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا و دولت فدرال آلمان نباید اجازه دهند حفاظت از آب و هوا قربانی شکست مدیریتی برخی شرکت‌های خودروسازی شود.بر اساس ارقام اعلام‌شده، تقریبا سه‌میلیون نفر تنها در بخش تولید خودروسازی اروپا کار می‌کنند. اگر تمام فعالیت‌های مرتبط با صنعت خودرو، مانند فروش وسایل نقلیه را در نظر بگیرید، طبق گفته Acea، حدود ۱۳میلیون نفر در این بخش شاغل هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره