نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

ال ۹۰ ایرانی به نمایشگاه مشهد آمد؛ پارس تندر P90 چه مشخصاتی دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ال ۹۰ ایرانی به نمایشگاه مشهد آمد؛ پارس تندر P90 چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/ ال ۹۰ ایرانی یکی از خودرو هایی است که قرار است به زودی عرضه شود. در این مطلب نگاهی به این خودرو در نمایشگاه خودروی مشهد خواهیم داشت.

در بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد محصولات جدیدی از برندهای مختلف رونمایی و معرفی شد اما محصول جدید شرکت پارس خودرو توانسته توجه بسیاری ار بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. این خودروی جدید پارس تندر P90 نام دارد که در واقع نسخه ایرانیزه و نسبتا به روز شده ال ۹۰ است که در بازار ایران بسیار پر طرفدار است.

این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و در کنار سهند با نشان اختصاصی شرکت پارس خودرو و احتمالا با نام پارس خودرو آرین در بازار عرضه شود. در ادامه بیشتر به مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی
ال ۹۰ ایرانی از یک پیشرانه چهار سیلندر، ۱۶ سوپاپ، ۱.۶ لیتری بهره می برد که این پیشرانه توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد و به لحاظ ساختاری شباهت های زیادی با موتور TU5 دارد. این پیشرانه می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

سیستم تعلیق محور جلوی تندر P90 از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود.

طراحی کلی ال ۹۰ ایرانی
به طور کلی بدنه این خودرو، تنها به لحاظ شاسی و پلتفرم به ال ۹۰ شباهت و طراحی بقیه قسمت ها با ال نودی که قبلا می شناختیم متفاوت است. در بخش جلو پارس تندر P90 طراحی به مراتب بروزتر و جذاب تری را نسبت به ال ۹۰ های قدیم شاهد هستیم و می توانیم بگوییم که در این قسمت ارتقا خوبی را شاهد هستیم. از طرفی طراحی چراغ های عقب نیز تغییر کرده و چهره مناسب تری را به این خودرو داده است.

اما طراحی کلی و دیزاین داخل کابین پارس تندر P90 بسیار شبیه به تندر پلاس است که چند سال قبل توسط پارس خودرو تولید می شد و به جز تغییرات اندک در بخش غربیلک فرمان و اضافه شدن سیستم مالتی مدیا و همچنین تغییراتی در بخش پنل سیستم تهویه و پشت آمپر، شاهد تغییرات چشم گیر دیگری نیستیم.

امکانات ایمنی و رفاهی تندر پارس P90
محصول جدید شرکت پارس خودرو، نسبت به محصولات تولید داخل امکانات خوبی دارد. هر چند که بازه قیمتی که این خودرو در آن عرضه می شود مشخص نیست اما به لحاظ مشخصات و با همین امکانات نیز می تواند در مقابل رقبای خود حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

این خودرو در حال حاضر به امکاناتی نظیر؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو در این نمایشگاه برای پوشش خبری حاضر است و سعی بر انتشار جدیدترین و جذاب ترین اخبار این رویداد خودرویی دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir