نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

سهند گازسوز در نمایشگاه مشهد رونمایی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
سهند گازسوز در نمایشگاه مشهد رونمایی شد

آخرین خودرو/ یکی از مورد انتظار ترین تیپ های سدان پارس خودرو در مشهد رونمایی شد. سهند گازسوز جدیدترین نسخه از سهند است که به زودی به بازار می آید.

سهند سدان جدید پارس خودرو است که به تازگی در نسخه S به بازار کشور اضافه شد. این سدان در واقع فیس لیفتی از ساینا به حساب می آید که تفاوت های فنی و ظاهری با آن دارد. اساس طراحی و مهندسی سهند دقیقا همان چیزی است که سایپا اطلس هم دیده می شد و تقریبا همان تیپ بندی را در سهند پارس خودرو می بینیم. سهند S به عنوان اولین تیپ از سهند به بازار آمده است و حالا پارس خودرو سهند گازسوز را به نمایشگاه مشهد آورده است. جالب اینجاست که سهند گازسوز درست همانند سهند دنده ای در دو تیپ S و G عرضه می شود که البته این دو نسخه تفاوت فنی خاصی ندارند و تفاوت این دو در بحث امکانات و آپشن ها نمایان می شود.

مشخصات فنی سهند سهند گازسوز
سهند سهند گازسوز به پیشرانه M15GSI مجهز است که در سری جدید محصولات سایپا دیده ایم اما این پیشرانه با استاندارد های CNG منطبق شده و در حالت گازسوز توان تولید نهایت قدرت ۷۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۱۶ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

در سهند دوگانه سوز تیپ S امکاناتی نظیر سیستم پایش باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۴ اینچی فولادی، سیستم تهویه دستی، درگاه USB، روکش پارچه ای صندلی، کیسه هوای راننده و سرنشین، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه های جانبی، سنسور دنده عقب، سنسنور نور، چراغ روشنایی روز و سیستم کنترل پایداری دیده می شود و در نسخه G امکاناتی نظیر آنتن کوسه ای، دوربین دنده عقب، صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، سانروف، آینه ها تاشو برقی، روکش صندلی چرم و پارچه، رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی و کنترلر مالتی مدیا روی فرمان اضافه می شود.

باید دید سهند گازسوز چه زمانی و با چه تیپی به بازار می آید اما انتظار می رود این خودرو در ابتدا با تیپ S به بازار وارد شود و پس از آن تیپ G را در بازار ببینیم. هنوز قیمت گذاری برای این خودرو انجام نشده اما به نظر می رسد همانند سهند معمولی، برای نمونه دوگانه سوز هم قیمت کارخانه به مراتب بالاتر از ساینا باشد.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو در این نمایشگاه برای پوشش خبری حاضر است و سعی بر انتشار جدیدترین و جذاب ترین اخبار این رویداد خودرویی دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir