نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

محصول جدید سایپا سیتروئن به نمایشگاه مشهد آمد؛ سیتروئن C3-XR در مسیر بازار

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
محصول جدید سایپا سیتروئن به نمایشگاه مشهد آمد؛ سیتروئن C3-XR در مسیر بازار

آخرین خودرو/ سیتروئن C3-XR محصول جدید شرکت سایپا است که قرار است به زودی در بازار عرضه شود. این خودرو اکنون در نمایشگاه خودروی مشهد به نمایش درآمده است.

چند سالی می شود که سایپا خودرویی از نشان سیتروئن را به نمایشگاه های مختلف می آورد و اعلام می کند که قرار است این خودرو را در بازار ایران عرضه کند. این خودرو سیتروئن C3-XR نام دارد و آغاز روند تولید آن به قبل از تحریم ها بر می گردد و قرار بود با نام سیلک در بازار ایران عرضه شود. اما ظاهرا محصول جدید سایپا قرار است با همان نام سیتروئن C3-XR در سایت سایپا سیتروئن تولید شود. این خودرو اکنون بعد از مدت ها در نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش در آمده و انتظار می رود به زودی عرضه آن آغاز شود. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی محصول جدید سایپا سیتروئن
سیتروئن C3-XR قرار است در ایران با پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ عرضه شود که این پیشرانه می تواند حدودا ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلوی این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب سیتروئن C3-XR سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود. حجم باک در این خودرو ۴۷ لیتر بوده و مصرف ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می شود.

البته این خودرو قبل تر با پیشرانه ME16 هم معرفی شده بود و باید دید در نهایت این هاچبک کراس با چه موتوری به بازار می آید.

طراحی کلی
در بخش طراحی بدنه محصول جدید شرکت سایپا سیتروئن می توان چهره ای قابل قبول و عامه پسند را دید. حتی با اینکه این خودرو چهره ای بروز را ارائه نمی دهد اما همچنان می توان اصالت طراحی خودرو های اروپایی را در این خودرو مشاهده کرد. از طرفی به دلیل هاچ بک بودن این خودرو، سیتروئن C3-XR برای شهر های بزرگ و پر جمعیت همانند تهران، می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

اما در بخش دیزاین و طراحی داخل کابین می توان سبک طراحی مشابهی میان این خودرو و تارا یافت. در واقع فرم طراحی پنل دسترسی به سیستم تهویه و تا حدی رودری ها و خطوط داشبورد بسیار شبیه به تارا است که در نوع خود می تواند جالب توجه باشد.

امکانات ایمنی و رفاهی سیتروئن C3-XR
در بحث امکانات بر اساس کاتالوگی که سایپا منتشر کرده است، محصول جدید سایپا سیتروئن به امکاناتی نظیر؛ آینه های تاشو برقی، کلاستر دیجیتال، سیستم استارت استاپ، فرمان کمکی برقی، صفحه نمایش مالتی مدیا ۹ اینچی لمسی، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سنسور و دوربین دنده عقب و سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS) و… مجهز است که در میان محصولات داخلی امکانات خوبی محسوب می شود.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir