نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

اطلس پلاس در نمایشگاه مشهد رونمایی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اطلس پلاس در نمایشگاه مشهد رونمایی شد

آخرین خودرو/ اطلس محصول جدید شرکت سایپا است که به تازگی آن را در خیابان می بینیم. اکنون سایپا از نسخه پلاس این خودرو در نمایشگاه مشهد رونمایی کرده است.
 
اطلس یکی از جدیدترین محصولات شرکت سایپا است که اخیرا وارد بازار شده و در حال حاضر تنها نسخه دنده دستی آن در بازار عرضه شده است. اما شرکت سایپا در نمایشگاه خودرو مشهد از نمونه اتوماتیک آن رونمایی کرده است که انتظار می رود آن را به زودی با نام اطلس پلاس به بازار عرضه کند. پیش تر قرار بود که اطلس در چهار تیپ S، G، E و L در بازار عرضه کند که تیپ S و G آن نسخه دنده دستی بوده و تیپ های L و E نسخه هایی با جعبه دنده اتوماتیک بودند اما بعد ها تیپ L از دستور کار شرکت سایپا حذف شد و اکنون قرار است اطلس E با نام اطلس پلاس به دست مصرف کنندگان برسد. در ادامه نگاهی به مشخصات و امکانات اطلس پلاس خواهیم انداخت.

مشخصات فنی اطلس پلاس
اطلس پلاس مانند دیگر نسخه های اطلس به پیشرانه ME15GSI مجهز است که در واقع نسخه ارتقا یافته موتور ME15 است. این پیشرانه می تواند نهایتا ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند که نیروی تولید شده در این خودرو از طریق جعبه دنده ۶ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

ترمزهای جلوی اطلس پلاس از نوع دیسکی بوده اما متاسفانه در بخش عقب آن از ترمز های کاسه ای استفاده شده که بهتر بود در این بخش نیز شاهد ترمز های دیسکی بودیم. اما این نسخه اطلس به فرمان کمکی برقی مجهز است  که این موضوع می تواند نکته مثبتی برای اطلس پلاس باشد.

طراحی کلی اطلس پلاس
به طور کلی اطلس طراحی به مراتب جذاب تر و بهتری نسبت به خودروهایی که بر اساس پلتفرم X200 طراحی شده اند دارد و طراحی بیرونی آن، طراحی پخته تر و جوان پسندانه تری است. اما به هر حال پلتفرم X200 پلتفرمی قدیمی بوده و نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

اما در داخل کابین این خودرو طراحی به نسبت قابل قبولی را می توان مشاهده کرد. در واقع در این خودرو به واسطه استفاده از تریم دو رنگ، نمایشگر سیستم مالتی مدیا و نوع طراحی دریچه های سیستم تهویه می توان احساس خوبی را از داخل کابین اطلس پلاس دریافت کرد که البته سبک طراحی آن تا حد زیادی شبیه سهند پارس خودرو است.

امکانات ایمنی و رفاهی
اطلس به لحاظ آپشن و امکانات، فول آپشن ترین نسخه اطلس است و امکاناتی نظیر؛ سامانه کنترل پایداری، اتولایت، سنسور باران، رادار نقطه کور، کفی سه بعدی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، سنسور TPMS، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، توییتر، شیشه دودی بخش عقب، کروز کنترل، استارت دکمه ای و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.
 
بیست و چهارمین نمایشگاه خودروی مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو برای پوشش کامل خبری ۲۴ امین نمایشگاه خودروی مشهد در این نمایشگاه حضور دارد. منتظر گزارش های ما از این نمایشگاه باشید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir