نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

عرضه کاوازاکی W230 مدل ۲۰۲۵ آغاز شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
عرضه کاوازاکی W230 مدل ۲۰۲۵ آغاز شد

آخرین خودرو/ چندی پیش، کاوازاکی به‌ طور رسمی از موتورسیکلت W230 با طراحی گذشته‌ گرا (اصطلاحاً رترو) پرده‌برداری کرد. اکنون به فاصله کوتاهی عرضه این موتورسیکلت در بازارهای جهانی آغاز شده است. این مدل جدید، از همان موتور به کار رفته در موتورسیکلت KLX230 بهره می‌برد.

قیمت و مشخصات کاوازاکی W230 در بازار آمریکا
موتورسیکلت کاوازاکی W230 با قیمت ۵۵۹۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رسد که کمی بیشتر از قیمت نینجا ۵۰۰ است. با نرخ روز ارز این رقم معادل حدوداً ۳۵۰ میلیون تومان می‌شود. با توجه به مشخصات و اینکه W230 از طریق هوا خنک می‌شود، شاید این رقم کمی بالا به نظر برسد، اما احتمالاً کاوازاکی در کشورهای در حال توسعه محصول جدید خود را با قیمتی پایین‌تر عرضه خواهد کرد.

مشخصات فنی کاوازاکی W230
کاوازاکی W230 نیروی خود را از یک موتور ۲۳۳ سی‌سی هوا خنک دریافت می‌کند. همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، این موتور در KLX230 نیز استفاده شده است. کاوازاکی برای رقابت‌ پذیری قیمت، KLX230 را برای بازار هند بومی‌سازی کرده؛ به همین خاطر انتظار می‌رود W230 نیز در این کشور بومی‌سازی شود. طراحی پوسته موتور در W230 حالتی گرد و رترو داشته و بسیار متفاوت از KLX230 است. با وجود این ابعاد و مشخصات موتور یکسان می‌باشد. قطر و کورس پیستون در این موتور ۶۷x۶۶ میلی‌متر اعلام شده؛ در نسخه آمریکایی وبسایت کاوازاکی، خبری از قدرت تولیدی این موتور نیست، ولی گشتاور آن رقم ۱۸.۹۸ نیوتن‌ متر درج شده که کمی بیشتر از گشتاور ۱۷.۸۹ نیوتن متری موتور KLX230 است. ناگفته نماند قدرت تولیدی W230 توسط برخی رسانه‌ها در حدود ۱۷ اسب بخار برآورد می‌شود.

طراحی کلاسیک  W230
موتورسیکلت W230 از طراحی کلاسیکی برخوردار است و تمی مشابه با مدل بزرگ‌تر W800 دارد. این طراحی کلاسیک شامل چراغ جلوی LED دایره‌ای شکل، نشانگر آنالوگ دوقلو با صفحه دیجیتالی و جزئیات کرومی در بخش‌های مختلف بدنه می‌شود.

این موتورسیکلت با وزن ۱۴۳ کیلوگرم و ارتفاع صندلی ۷۴۵ میل‌ متر، گزینه‌ای نسبتاً سبک و مناسب برای استفاده روزانه است. با این میزان وزن، نماینده کاوازاکی تقریباً ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر از رویال انفیلد هانتر ۳۵۰ می‌باشد.

آینده کاوازاکی W230 در هند
هنوز مشخص نیست که آیا کاوازاکیِ هند برنامه‌ای برای بومی‌سازی این موتورسیکلت دارد یا خیر. از یک سو،W230  می‌تواند رقیبی جدی برای رویال انفیلد باشد و اگر کاوازاکی تصمیم به بومی‌سازی آن بگیرد، احتمالاً قیمتی مشابه با هانتر ۳۵۰ خواهد داشت. اما از سوی دیگر، شکست W175  در بازار هند پس از سرمایه‌ گذاری‌ های فراوان ممکن است کاوازاکی را نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه مشابه مردد کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir