نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

تسلا سایبرکب معرفی شد؛ تاکسی خودران شهرهای آینده

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
تسلا سایبرکب معرفی شد؛ تاکسی خودران شهرهای آینده

آخرین خودرو/ تسلا از نخستین تاکسی کاملاً خودران خود با نام سایبرکب (Cybercab) پرده‌برداری کرد. این خودرو که طی یک رویداد خاص معرفی شد، کوپه‌ای دو در با طراحی آینده‌نگرانه و درب‌های پروانه‌ای بوده و توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

طراحی و ویژگی‌های تسلا سایبرکب
به گزارش آخرین خودرو، سایبرکب از نظر ظاهری شباهت‌هایی به تسلا سایبر تراک دارد، اما ابعاد آن بسیار کوچک‌تر بوده و طراحی بدنه‌ آیرودینامیک‌ تر است. این تاکسی خودران تنها دو صندلی دارد و هیچ فرمان یا پدالی در آن نصب نشده؛ به جای این قطعات، یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز داشبورد قرار گرفته است که به عنوان مرکز کنترل خودرو عمل می‌کند. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو، شارژ القایی آن است که به جای اتصال فیزیکی، بدون نیاز به کابل و از طریق سیستم بی‌سیم، باتری خودرو را شارژ می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در رویداد معرفی این خودروی پیشرفته اعلام کرد که سایبرکب با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار برای عموم عرضه خواهد شد.

معرفی روبو ون (Robovan)
علاوه بر سایبرکب، تسلا یک ون الکتریکی به نام روبو ون نیز معرفی کرد که برای جابه‌جایی خودکار تعداد زیادی از مسافران طراحی شده است. این ون می‌تواند بیش از ۱۰ نفر را به طور همزمان حمل کند. آقای ماسک در مراسم رونمایی درباره مشخصات فنی این ون جزئیاتی ارائه نداد، اما انتظار می‌رود به زودی اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود.

زمان عرضه و فعالیت خودران‌ها
تسلا اعلام کرده است که فعالیت کامل خودروهای خودران این شرکت در ایالت‌های کالیفرنیا و تگزاس از سال آینده با مدل‌های تسلا مدل ۳ و مدل Y آغاز خواهد شد. اما برای عرضه و مشاهده سایبرکب در خیابان‌ها، باید تا سال ۲۰۲۶ منتظر بمانیم. البته با توجه به سابقه تسلا در تأخیر‌ های مکرر در عرضه محصولات جدید، برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که این تاریخ نیز کمی به تعویق خواهد افتاد.

تجربه اولین رانندگی با سایبرکب
در پایان مراسم معرفی، مهمانان حاضر در مراسم موفق شدند تا اولین تجربه رانندگی با سایبرکب را در محیط بسته یک استودیوی فیلم‌سازی تجربه کنند. حدود ۵۰ دستگاه سایبرکب در این رویداد حاضر بودند و احتمالاً به زودی ویدیوهایی از تجربه‌ رانندگی با آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره