نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

کانسپت آلپاین A390_β معرفی شد؛ شاسی‌بلند برقی و اسپرت گروه رنو

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کانسپت آلپاین A390_β معرفی شد؛ شاسی‌بلند برقی و اسپرت گروه رنو

آخرین خودرو/ آلپاین که زیرمجموعه اسپرت‌ ساز شرکت رنو به حساب می‌آید، اخیراً از کانسپتی جدید به نام A390_β  رونمایی کرده است. برخلاف هاچبک اسپرت و ۴۰ هزار یورویی A290، کانسپت مدرن آلپاین در دسته شاسی‌ بلندها قرار گرفته و از یک پیشرانه برقی بهره می‌برد. نکته جالب اینکه این مفهومی پیش‌ نمایشی از یک مدل تولیدی در آینده نزدیک را ارائه می‌کند.
 
طراحی خارجی و داخلی آلپاین  A390_β
از نظر طراحی بیرونی، با پیکره‌ای کاملاً پویا و جذاب طرف هستیم. هم در نمای روبرو و هم در نمای عقب آلپاین A390_β از چراغ‌های LED سرتاسری استفاده شده؛ این سبک از طراحی با روند روز جهان خودرو همخوانی دارد و اکثر خودروسازان در محصولات جدید خود از چنین چراغ‌هایی استفاده می‌کنند.

فضای داخلی این خودرو به وضوح با رویکردی جوان‌پسند، اسپرت طراحی شده؛ فرمان و صندلی راننده این خودرو به شکل مستطیل و الهام‌ گرفته از کوهستان طراحی شده‌اند که با فلسفه برند آلپاین هماهنگی دارد. همچنین، کف خودرو از فیبر کربن ساخته شده تا وزن کلی کاهش یابد. سقف پانورامای شیشه‌ای نیز به فضای کابین حس باز بودن و گستردگی را می‌دهد. جالب اینکه آلپاین اعلام کرده طراحی داخلی کانسپت A390_β تقریباً ۸۵ درصد با نسخه تولیدی این خودرو مطابقت خواهد داشت.

مشخصات فنی آلپاین A390_β
متأسفانه آلپاین جزئیات زیادی از پیشرانه کانسپت A390_β ارائه نکرده و فقط به گفتن اینکه پیشرانه شامل سه موتور برقی می‌شود، بسنده نموده است. از این سه موتور، دو موتور روی محور عقب و یک موتور روی محور جلو قرار دارد. این خودرو به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز بوده و در مدل تولید انبوه با پیشرانه دو موتوره نیز عرضه خواهد شد.

آلپاین A390 قرار است با خودروهایی مانند ب ام و iX2 و پورشه ماکان رقابت کند. به همین دلیل انتظار می‌رود این شاسی‌بلند قدرتی نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار و بردی در حدود ۴۸۰ کیلومتر داشته باشد. هرچند این اهداف بلندپروازانه به نظر می‌رسد، ولی به لطف بهره‌مندی از پلتفرم AmpR Medium که در خودروهایی مانند مگان و سنیک نیز مورد استفاده قرار گرفته، آلپاین A390 حرف‌هایی برای گفتن در برابر رقبا خواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره