نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

دیگنیتی پرستیژ بخریم یا نخریم؟ به همراه ویدئوی معرفی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
دیگنیتی پرستیژ بخریم یا نخریم؟ به همراه ویدئوی معرفی

آخرین خودرو/ دیگنیتی پرستیژ یکی از کراس اوور های پرطرفدار در بازار است و ما در این ویدیو و متن به چرایی خرید یا عدم خرید این خودرو پرداخته ایم.

بهمن موتور در سال ۱۳۹۹ سری اول دیگنیتی پرایم را به بازار معرفی کرد. این کراس‌اوور کوپه در ابتدا با موتور ۱.۵ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر که به گیربکس CVT منتقل می‌شد، عرضه شد. با توجه به استقبال فراوان از سری پرایم، بهمن موتور تصمیم به عرضه نسخه پرستیژ گرفت.
 
دیگنیتی پرستیژ در سال ۱۴۰۱ معرفی شد و در این نسخه تغییرات فنی، آپشنی و ظاهری به چشم می‌خورد. تغییرات فنی این خودرو شامل تغییر موتور آن از ۱.۵ لیتری به یک موتور ۲ لیتری و گیربکس ۶ سرعته AT با قابلیت تیپ‌ترونیک است. در بحث آپشن‌ها، شارژر وایرلس، دیجیتالی‌شدن صفحه کیلومتر، نورپردازی داخلی هفت رنگ، صندلی برقی ۱۰ حالته راننده (که جایگزین ۶ حالته سابق شده) و سیستم صوتی جدید برند پایونیر به تیپ پرستیژ اضافه شده‌اند. در مقابل، آپشن‌هایی مانند سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه از این خودرو حذف شده‌اند.
 
تغییرات ظاهری دیگنیتی پرستیژ شامل تغییر سایز رینگ‌ها از ۱۸ اینچ به ۲۰ اینچ و تغییر سپر جلو و عقب می‌باشد.

چرا دیگنیتی پرستیژ بخریم؟

طراحی راضی کننده
در طراحی دیگنیتی پرستیژ المان‌های طراحی یک کراس‌اوور کوپه به خوبی رعایت شده است. این خودرو با داشتن یک ظاهر شیک، حس اسپورت بودن را نیز ارائه می‌دهد. در بخش جلوی خودرو، از جلوپنجره کهکشانی بزرگ استفاده شده که در وسط آن لوگوی دیگنیتی قرار گرفته است. چراغ‌های این خودرو برخلاف ترندهای روز باریک نشده‌اند و از چراغ یک‌تکه استفاده شده است.

در نمای جانبی، کاپوت کشیده و دراز این خودرو به خوبی با سبک کوپه هماهنگ شده و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز نمایی جذاب به این خودرو بخشیده است. در عقب خودرو از چراغ‌های یک‌تکه LED و خروجی‌های چهارگانه اگزوز استفاده شده است که جلوه‌ای اسپورت به خودرو می‌بخشد. در کل، دیگنیتی پرستیژ طراحی جذاب‌تری نسبت به رقبای خود دارد.

بازار خرید و فروش داغ تر از رقبا
دیگنیتی به طور کلی بازار خرید و فروش خوبی دارد، هم در نسخه پرایم و هم بخصوص در نسخه پرستیژ. تقاضای بالا برای این خودرو به واسطه تبلیغات گسترده و خدمات بهمن موتور و کیفیت قابل قبول آن وجود دارد.

جعبه دنده AT
این خودرو از گیربکس AT بهره می‌برد که نسبت به گیربکس‌های CVT مشکلات کمتری مانند لختی گیربکس در شروع به حرکت و کندی در واکنش به پدال گاز دارند.

کیفیت مناسب متریال داخلی
داخل دیگنیتی پرستیژ از متریال سافت‌تاچ با کیفیت مناسب استفاده شده است که با طراحی خوب و جذاب هماهنگ شده است. مانیتور این خودرو با زاویه‌ای مناسب به سمت راننده مایل شده که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند.

چرا دیگنیتی پرستیژ نخریم؟

قیمت بالا در بازار
دیگنیتی پرستیژ به دلیل تیراژ محدود و تقاضای فراوان، پس از ۲ سال همچنان جزو خودروهایی است که قیمت بالایی دارد و اختلاف قیمت آن با کارخانه نیز زیاد است. این اختلاف هم به دلیل عرضه محدود بهمن موتور از زمان تولید این خودرو بوجود آمده است.

توانایی حرکتی
طبق کاتالوگ دیگنیتی پرستیژ، این خودرو ۲۲۸ اسب بخار توان دارد اما در عمل به دلایل مختلف، این توان کاملاً تجربه نمی‌شود. برای مثال، معمولاً یک خودروی ۱۸۰۰ کیلوگرمی با توان ۲۲۸ اسب بخار باید شتاب صفر تا صد کمتری از ۱۰ ثانیه داشته باشد، اما دیگنیتی پرستیژ شتاب ۱۰.۵ ثانیه‌ای ثبت می‌کند. شاید با استفاده از بنزین با کیفیت، اکتان خوب و در نهایت ریمپ ECU، این مشکل تا حدی برطرف شود.

آپشن‌های کمتر نسبت به رقبا 
نبود آپشن‌هایی مانند سنسور پارک جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی یا وجود تنها ۴ کیسه هوا برای یک خودرو با قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان، واقعاً ضعف بزرگی است که دیگنیتی پرستیژ از آن رنج می‌برد. البته با این وجود همچنان این خودرو گاها بالاتر از رقبای پر آپشن تر قرار می گیرد که این به دلیل پشتوانه گروه بهمن است.

قیمت بالای قطعات یدکی 
دیگنیتی پرستیژ همانند دیگر رقبای چینی خود، قطعات یدکی نسبتاً گرانی دارد، به‌ویژه در بخش‌هایی مانند قطعات بدنه‌ای، چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره.

در آخر دیگنیتی پرستیژ با توجه به طراحی جذاب، امکانات متنوع و گیربکس AT، به عنوان یک گزینه مناسب در بازار خودروهای کراس‌اوور شناخته می‌شود. این خودرو با ارائه متریال داخلی با کیفیت،بازار خرید و فروش قوی، توجه خریداران را به خود جلب کرده است. اما نباید از ضعف‌های آن، همچون قیمت بالا، عدم ارائه برخی آپشن‌های کاربردی و توان حرکتی کمتر از انتظار، چشم‌پوشی کرد. در نهایت، دیگنیتی پرستیژ انتخابی است که بیشتر به سلیقه و نیاز خریدار بستگی دارد؛

حالا شما دیگنیتی پرستیژ می‌خرید یا نمی‌خرید؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir