نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

آئودی Q6 اسپرت بک e-tron رونمایی شد؛ رقیب ب ام و X6 با پیشرانه برقی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
آئودی Q6 اسپرت بک e-tron رونمایی شد؛ رقیب ب ام و X6 با پیشرانه برقی

آخرین خودرو/ آئودی از جدیدترین شاسی‌ بلند الکتریکی خود با نام Q6 اسپرتبک e-tron رونمایی کرد. این خودرو، در حقیقت نسخه‌ کوپه از مدل استاندارد Q6 e-tron محسوب می‌شود و در مقایسه با آن برد مسافتی بیشتری را ارائه می‌کند. در بهینه‌ترین نسخه و طبق استاندارد WLTP، این خودرو ۶۵۶ کیلومتر برد دارد.

مشخصات فنی و پیشرانه‌های آئودیQ6  اسپرتبک  e-tron
نسخه پایه از آئودی Q6 اسپرتبک e-tron با پیشرانه تک‌ موتوره به فروش خواهد رسید. این نسخه ۲۴۸ اسب بخار قدرت داشته و شتاب آن ۷ ثانیه است. انرژی این نسخه توسط پک باتری ۷۵.۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. با اتکا به این باتری امکان پیمایش ۵۴۵ کیلومتر مسافت وجود دارد.

نسخه تک موتوره از کراس اوور جدید آئودی تیپ دیگری به نام پرفورمنس دارد که در آن قدرت پیشرانه به ۳۰۲ اسب بخار افزایش یافته؛ این نسخه شتابی برابر با ۶.۶ ثانیه دارد. در این نسخه باتری ۹۴.۹ کیلووات ساعتی انرژی لازم را فراهم می‌کند. این نسخه با ۶۵۶ کیلومتر مسافت قابل پیمایش، بیشترین برد را در خانواده Q6 دارد.

اما کسانی که به دنبال قدرت و عملکرد بهتر هستند، می‌توانند به سراغ نسخه دو موتوره کواترو بروند. در این نسخه پیشرانه ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد و شتاب خودرو برابر با ۵.۹ ثانیه می‌باشد. پرچمدار خانواده آئودی Q6 اسپرتبک e-tron، یعنی SQ6 از پیشرانه ۴۸۳ اسب بخاری سود می‌برد. این نسخه شتابی برابر با ۴.۳ ثانیه دارد.

به لطف معماری ۸۰۰ ولتی، آئودی Q6 اسپرتبک e-tron امکان شارژ سریع با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلووات را فراهم می‌کند. این ویژگی کراس اوور اسپرت ارباب حلقه‌ها را قادر می‌سازد در عرض ۲۲ دقیقه شارژ باتری خود را از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برساند. به گفته خودروساز آلمانی، تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، بردی معادل ۲۶۶ کیلومتر به Q6 اضافه می‌شود.

کابین و امکانات
کابین آئودی Q6 اسپرتبک e-tron طراحی پیشرفته‌ای دارد. البته سبک طراحی جدید آئودی با انتقاداتی روبرو شده، چرا که برخی معتقدند سبک قبلی زیباتر و جذاب‌تر بود. در پشت فرمان Q6 اسپرتبک e-tron یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی داده‌های لازم را در اختیار راننده می‌گذارد. سیستم سرگرمی هم از طریق نمایشگر لمسی ۱۴.۵ اینچی کنترل می‌شود. همچنین، برای سرنشین کناری یک نمایشگر اختصاصی ۱۰.۹ اینچی در نظر گرفته شده و سیستم هداپ دیسپلی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده نیز به‌ صورت آپشن در دسترس است.

صندوق عقب آئودی Q6 اسپرتبک e-tron حجمی برابر با ۵۱۰ لیتر دارد. با خواباندن صندلی‌های عقب فضای موجود به ۱۳۷۰ لیتر افزایش می‌یابد. ناگفته نماند محفظه حاضر در زیر کاپوت جلو هم ۶۲ لیتر حجم دارد. 

قیمت و زمان عرضه آئودی Q6 اسپرتبک  e-tron
آئودی Q6 اسپرتبک e-tron قرار است اواخر سال جاری با قیمت پایه ۶۵,۹۰۰ یورو در اروپا به فروش برسد. مدل پرچمدار SQ6 اسپرتبک e-tron با قیمتی حدود ۹۶,۲۰۰ یورو عرضه خواهد شد. مشتریان آمریکایی برای خرید این شاسی‌بلند اسپرت باید تا بهار یا تابستان ۲۰۲۵ منتظر بمانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره