نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

افت ۵۰ درصدی فروش تایکان؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
افت ۵۰ درصدی فروش تایکان؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد

آخرین خودرو/ پورشه آمار فروش محصولات خود برای سه‌ ماهه سوم و تا پایان ماه سپتامبر سال ۲۰۲۴ را منتشر کرده است. گزارش مربوطه نشان می‌دهد اوضاع برای اولین اتومبیل برقی این شرکت یعنی تایکان، اصلاً مطلوب نیست. طبق داده‌های موجود فروش تایکان ۵۰ درصد افت کرده و در حد فاصل ژانویه تا سپتامبر سال جاری تنها ۱۴,۰۴۲ دستگاه از این خودرو فروخته شده است. این افت چشمگیر در کنار کاهش استقبال از سایر مدل‌ها باعث شده آمار فروش کل کمپانی پورشه ۷ درصد کاهش پیدا کند.
 
کاهش فروش سایر مدل‌ها
به گزارش آخرین خودرو، کاهش فروش پورشه تنها به تایکان محدود نمی‌شود. پانامرا ۲۱,۵۰۶ دستگاه فروش داشته که معادل افت ۲۰ درصدی می‌شود. کراس اوور ماکان هم که یکی از محبوب‌ترین خودروهای این شرکت به حساب می‌آید، با ثبت رکورد فروش ۵۵,۰۰۰ دستگاه، افت ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است. پورشه می‌گوید کاهش استقبال از محصولات کمپانی ریشه در ورود مدل‌های جدید و فیس‌ لیفت‌ شده به نمایندگی‌ها دارد. البته این خودروساز آلمانی توقف عرضه ماکان بنزینی در اروپا را نیز در افت آمار فروش خود بی‌تأثیر نمی‌داند.
 
دتلف فن پلاتن، عضو هیئت مدیره فروش و بازاریابی پورشه، درباره شرایط موجود گفته: «وضعیت بازار در سراسر جهان همچنان چالش‌برانگیز است. با این حال، به دلیل داشتن جوان‌ترین مدل‌های تاریخ کمپانی و ساختار فروش متعادل در مناطق مختلف، در موقعیت محکمی قرار داریم.» وی افزوده که استراتژی فروش ارزش‌ محور پورشه همچنان موفق بوده و در آینده نیز به عنوان پایه‌ای برای اقدامات بعدی شرکت خواهد بود.

نگاهی به وضعیت فروش پورشه در دو بازار بزرگ جهان
پورشه در چین که بزرگ‌ترین بازار خودرویی دنیا محسوب می‌شود، با افت شدیدی روبرو شده است. طبق آمار فروش پورشه در این کشور ۲۹ درصد کاهش داشته است. در آمریکای شمالی نیز فروش این شرکت ۵ درصد کاهش دارد. پورشه دلایل این کاهش‌ها را به وضعیت اقتصادی نامطلوب چین و محدودیت در تولید در آمریکای شمالی نسبت می‌دهد.

نگرانی از آینده محصولات برقی پورشه
نکته قابل توجه این است که پورشه هیچ اشاره‌ای به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی که سایر خودروسازان بزرگ دنیا نیز با آن مواجه‌اند، نکرده است. با عرضه ماکان برقی و روی کار آمدن جانشین‌های برقی برای سری ۷۱۸ در آینده نزدیک از یک سو و عدم استقبال مناسب از محصولات مشابه رقبایی مانند مرسدس و ب ام و در چین از سوی دیگر، احتمالاً برخی مدیران پورشه در اشتوتگارت با نگرانی اوضاع را دنبال می‌کنند.

مدل‌های موفق پورشه کدامند؟
با وجود افت آمار فروش کلی، همه چیز برای پورشه منفی نیست. کاین همچنان پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بوده و با افزایش فروش ۲۱ درصدی، تاکنون ۷۷,۶۸۶ مشتری را جذب خود کرده است. فروش ۹۱۱ نیز با ۲ درصد افزایش به ۳۹,۷۴۴ دستگاه رسیده؛ همچنین فروش مدل‌های ۷۱۸ باکستر و کایمن به ۱۸,۰۴۸ دستگاه افزایش یافته که گویای رشد ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد. نکته تأمل‌ برانگیز اینکه علی‌ رغم رشد فروش این مدل‌ها از سال آینده تولید نخواهند شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره