نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی رنو ۴ برقی؛ احیای مدل قدیمی در قالب یک کراس اوور برقی جذاب

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ رنو ۴ یک هاچبک اقتصادی و پاسخ کمپانی فرانسوی به سیتروئن ۲CV بود که در سال ۱۹۶۱ به بازار عرضه شد. این خودرو تا سال ۱۹۹۴ در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به فروش رسید و در ۳۳ سالی که روی خط تولید قرار داشت، با فروش ۸,۱۳۵,۴۲۴ دستگاه به موفقیتی چشمگیر دست یافت. پس از چند دهه وقفه اکنون رنو تصمیم گرفته محصول قدیمی خود را دوباره احیا کند. مدل جدید از هاچبک به یک کراس اوور برقی تغییر پیدا کرده و با نام ۴ E-Tech وارد بازار عرضه خواهد شد.

رنو ۴ E-Tech چند سال قبل در قالب کانسپتی مدرن به نام ۴ever Trophy رونمایی شد و در حقیقت نگاهی به آینده رنو ۴ داشت. نسخه تولید انبوه این مفهومی، به‌ عنوان یک کراس اوور کوچک برقی با طراحی اسپرت و ویژگی جالبی مانند سقف پارچه‌ای برقی، سعی دارد ترکیبی از سنت و مدرنیته را ارائه کند. به لطف محافظ‌های پلاستیکی و ارتفاع نسبتاً زیاد از سطح زمین، نسل جدید رنو ۴ می‌تواند برای سفرهای خارج از جاده نیز تا حدودی مناسب باشد.

ابعاد رنو ۴ E-Tech
رنو ۴ E-Tech با بدنه‌ای جعبه‌ای و الهام‌ گرفته از مدل کلاسیک، چراغ‌های گرد و چراغ LED سرتاسری در عقب، حس نوستالژیکی دارد. طول این کراس اوور برقی ۴.۱۴ متر، و عرض آن ۱.۸ متر اعلام شده است؛ ارتفاع اتاق نیز ۱.۵۷ بوده و فاصله محوری به ۲.۶۲ متر می‌رسد. فاصله کف اتاق از سطح زمین هم در این خودرو ۱۸.۱ سانتیمتر می‌باشد.

کابین و امکانات داخلی
کابین رنو ۴ E-Tech با طراحی مدرن و بهره‌مندی از یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۱ اینچی برای راننده و یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد، تجربه‌ای بروز و پیشرفته ارائه می‌دهد. صندوق عقب این کراس اوور ۴۲۰ لیتر حجم دارد و فاصله محوری ۲.۶۲ متری باعث شده فضایی کافی برای همه سرنشینان فراهم شود.

مشخصات فنی رنو ۴ برقی
رنو ۴ E-Tech روی پلتفرم AmpR Small ساخته شده و روی رینگ‌های ۱۸ اینچی سوار است. این کراس اوور ۱۴۱۰ کیلوگرمی هم در محور جلو و هم در محور عقب از سیستم تعلیق چند اتصالی سود می‌برد. شاید بدانید استفاده از این نوع تعلیق در بین کراس اوورهای کلاس B خیلی نادر بوده و می‌تواند برگ برنده ۴ E-Tech در بین تمامی رقبا باشد.

محصول جدید رنو در دو مدل عرضه خواهد شد. مدل پایه از ۴ E-Tech نیروی خود را از پیشرانه‌ ای با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند. پیشرانه مدل قوی‌تر ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفته رنو این مدل قادر است در کمتر از ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شتاب بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز کمتر از ۷ ثانیه زمان می‌برد.

رنو ۴ برقی با دو پک باتری ۴۰ و ۵۲ کیلووات ساعتی تولید خواهد شد. رنو وعده داده باتری حجیم‌تر طبق استاندارد WLTP تا ۴۰۰ کیلومتر دوام خواهد آورد؛ باتری کوچک‌تر هم حدود ۳۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت. رنو ۴ E-Tech از شارژ سریع با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند، به همین خاطر می‌تواند در نیم ساعت از ۱۵ تا ۸۰ درصد شارژ شود. این کراس اوور برقی از شارژ معکوس با سرعت ۱۱ کیلووات نیز پشتیبانی می‌کند.

زمان عرضه رنو ۴ E-Tech
رنو ۴ برقی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود این خودرو از سال آینده به بازارهای اروپایی عرضه شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره