نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

استلانتیس: مازراتی زیان‌ده است و در محدوده قرمز قرار دارد

منبع
زوميت
بروزرسانی
استلانتیس: مازراتی زیان‌ده است و در محدوده قرمز قرار دارد

زومیت/ به‌گفته‌ی مدیرعامل استلانتیس، مازراتی شرایط مطلوبی ندارد و در «محدوده‌ی قرمز» قرار گرفته است.
 
کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه استلانتیس، در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو پاریس اعتراف کرد که مازراتی در «محدوده‌ی قرمز» قرار دارد؛ بدین معنی که هزینه‌هایش بیشتر از درآمدش است. مدیرعامل استلانتیس پیش‌تر گفته بود که مشکلات مازراتی از بازاریابی بد ناشی می‌شود.

مشکلات کنونی مازراتی ظاهراً ریشه در مسائل فنی خودروها ندارد. تاوارس تأکید می‌کند: «ما مشکلی با کیفیت محصولات خود نداریم.» چالش اصلی برند ایتالیایی، عدم موقعیت‌یابی دقیق و شفاف در بازار است.

مدیرعامل استلانتیس که شرکت مادر چندین خودروساز برجسته از جمله مازراتی، پژو، دوج و کرایسلر محسوب می‌شود، قرار است در اوایل سال ۲۰۲۶ از سمت خود کناره‌گیری کند.

تاوارس در مصاحبه‌ای با مجله‌ی اتوکار، ماهیت برند مازراتی را اینگونه توصیف کرد: «مازراتی صرفاً یک برند تولیدکننده‌ی خودروهای اسپرت نیست؛ بلکه نماد خودروهای GT، کیفیت زندگی، سبک زندگی ایتالیایی و فناوری‌های پیشرفته است.»

مدیرعامل ۶۶ ساله‌ی پرتغالی‌تبار، ضمن اذعان به ناکامی تیم مدیریتی پیشین مازراتی در انتقال پیام اشاره‌شده، اعلام کرد که دوید گراسو از سمت مدیرعاملی مازراتی برکنار شده و سانتو فیسیلی که به‌تازگی سکان هدایت آلفارومئو را نیز بر عهده گرفته، جایگزین او شده است. طبق گفته‌ی تاوارس، مأموریت اصلی فیسیلی ایجاد تحول در تفکر و رویکردهای مازراتی خواهد بود.

مقامات مازراتی و آلفارومئو اعلام کردند که این دو شرکت با هم ادغام نخواهند شد، زیرا یکی از آن‌ها «لوکس» و دیگری «پریمیوم» است؛ اما در صورت فراهم‌شدن فرصت، دو شرکت شاید با هم همکاری کنند. آلفارومئو نیز سال خوبی را سپری نمی‌کند، چراکه با وجود عرضه‌ی کراس‌اور جدید توناله، فروشش در ایالات متحده تا ماه سپتامبر (شهریور و مهر) ۱۰ درصد کاهش یافت.

اگرچه مازراتی و آلفارومئو دوران سختی را پشت‌سر می‌گذارند، استلانتیس وعده می‌دهد که فعلاً تمام ۱۴ برند خود را حفظ کند. استلانتیس همچنان به برنامه‌ی اصلی خود که در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد، پایبند است و می‌خواهد در ۱۰ سال آینده در تمام برندهای خود سرمایه‌گذاری کند. بدین ترتیب آلفارومئو و مازراتی حداقل تا پایان دهه‌ی جاری فرصت دارند تا عملکرد خود را بهبود ببخشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره