نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

عرضه دانگ فنگ وویا ژیین، رقیب چینی تسلا مدل Y آغاز شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
عرضه دانگ فنگ وویا ژیین، رقیب چینی تسلا مدل Y آغاز شد

آخرین خودرو/ شرکت دانگ فنگ عرضه کراس اوور وویا ژیین (Voyah Zhiyin) را آغاز کرد. این کراس اوور از یک پیشرانه تمام الکتریکی بهره برده و علاوه بر سرزمین مادری، در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش خواهد رسید. پس از ورود به بازار، این خودرو باید به مصاف تسلا مدل Y برود.
 
مشخصات فنی دانگ فنگ وویا ژیین
ژیین چهارمین مدل برند تازه‌ تأسیس وویا به شمار می‌رود. این کراس اوور برقی بر اساس نسل جدید پلتفرم موسوم به Courage توسعه پیدا کرده و در دو نسخه تک و دو موتوره عرضه می‌شود. در نسخه تک موتوره، شتاب صفر تا صد این خودرو ۶.۸ ثانیه زمان می‌برد. اما نسخه دو موتوره که طبیعتاً قدرت بیشتری دارد، در زمان ۴.۸ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

شرکت دانگ فنگ، وویا ژیین را با سه پک باتری ۷۷، ۷۹ و ۱۰۹ کیلووات ساعتی راهی بازار می‌کند. دو پک کم‌ حجم‌ تر از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) هستند و باتری ۱۰۹ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم یونی می‌باشد. طبق استاندارد چینی CLTC این باتری‌ها برای پیمایش ۶۲۵، ۵۷۰ و ۶۵۰ کیلومتر مسافت کفایت می‌کنند. در نسخه «برد طولانی» هم که در آن دستیابی به بیشترین برد حرکت اولویت اصلی است، امکان پیمایش ۹۰۱ کیلومتر مسافت وجود دارد. در صورت تحقق رکوردی مشابه در رانندگی‌های روزمره – که البته خیلی خوشبینانه به نظر می‌رسد – ژیین برای رقبا بسیار دردسرساز خواهد شد.

ژیین از معماری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند. به لطف این ویژگی، رسیدن شارژ از ۲۰ به ۸۰ درصد تنها ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. البته باید باز هم تأکید کنیم این ارقام زمانی ارزشمند هستند که در شرایط واقعی و روزمره نیز قابل تحقق باشند.

ابعاد وویا ژیین
از لحاظ جثه باید گفت وویا ژیین طولی برابر با ۴۷۲۵ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۰۰ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۶۳۶ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن با ۲۹۰۰ میلیمتر برابر است. با چنین ابعادی، ژیین در کلاس کراس اوورهای کامپکت طبقه‌بندی شده و رقیب مستقیم تسلا مدل Y محسوب می‌شود. برای مقایسه باید گفت نماینده تسلا طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۵۰، ۱۹۲۱ و ۱۶۲۴ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن نیز ۲۸۹۰ میلیمتر است.

قیمتی رقابتی
شرکت دانگ فنگ تصمیم گرفته ژیین را با یک قیمت رقابتی وارد بازار چین کند. قیمت این کراس اوور برقی در مدل پایه از ۱۹۷ هزار یوان آغاز می‌شود. با نرخ روز ارز این رقم معادل حدوداً ۱.۷۵ میلیارد تومان است. در مدل پرچمدار هم این خودرو ۲۳۷ هزار یوان، معادل ۲.۱ میلیارد تومان، قیمت دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره