نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نسخه اولیه از خودروی پرنده چری معرفی شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نسخه اولیه از خودروی پرنده چری معرفی شد

آخرین خودرو/ چری از اتومبیل پرنده خود با نام «خودروی زمینی و هوایی» رونمایی کرد. این خودروی پیشرفته که در کنفرانس نوآوری جهانی چری ۲۰۲۴ معرفی شد، نسخه اولیه بوده و همچنان در حال تست و توسعه است. به گفته کمپانی چینی، تاکنون این خودروی پرنده موفق شده به صورت آزمایشی حدود ۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند.
 
محصول جدید چری از سه قسمت اصلی تشکیل یافته که عبارتند از بدنه پرنده، کابین هوشمند و شاسی. در این خودرو خبری از فرمان و پدال نیست، چرا که از فناوری خودران سود می‌برد. چری ادعا می‌کند این خودروی پرنده می‌تواند بین حالت‌های پرواز خودران و رانندگی خودکار در سطح زمین تغییر وضعیت دهد. نکته جالب اینکه در حالت پرواز، خودروی چری قادر به بلند شدن و فرود عمودی می‌باشد. این کمپانی، حمل و نقل کوتاه مدت در مناطق شهری و کاهش مشکلات ترافیکی را از اهداف و ماموریت‌های پروژه جدید خود می‌داند.

مشخصات خودروی پرنده چری
بر اساس اطلاعات قبلی، خودروی پرنده چری بر پایه پلتفرم هوشمند و ماژولی Mars S2ma ساخته شده و توانایی حمل دو سرنشین را دارد. ارتفاع پروازی این خودرو کمتر از ۱۰۰۰ متر و حداکثر سرعت آن ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده؛ همچنین، مدت زمان پرواز این خودرو حدود ۴۰ دقیقه است.

روند توسعه خودروهای پرنده در جهان
همزمان با چری، شرکت‌های دیگری مانند شیائوپنگ (Xpeng)، جی ای سی (GAC)، سایک (SAIC) و جیلی نیز به موفقیت‌هایی در توسعه خودروهای پرنده دست یافته‌اند. به عنوان مثال، خودروی پرنده شیائوپنگ در اسفندماه گذشته بر فراز گوانگژو چین به پرواز درآمد. همچنین، در خردادماه مدیریت ترافیک هوایی شهر چنگدو اولین پرواز آزمایشی خود با یک وسیله نقلیه پرنده دارای سرنشین را انجام داد. این عملیات با همکاری یکی از زیرمجموعه‌های جیلی انجام شد. وزن خودروی پرنده حاضر در این عملیات ۲۵۰۰ کیلوگرم بود و حداکثر سرعت پروازی آن به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. اما نکته جالب اینکه این خودرو ظرفیت حمل ۶ سرنشین را دارد.

آینده خودروهای پرنده
با توجه به روند فعلی توسعه خودروهای پرنده، به نظر می‌رسد تجاری‌ سازی این فناوری سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شود، محقق خواهد شد، درست مثل همانند خودروهای خودران. البته همچنان نگرانی‌ها در رابطه با ایمنی این نوع وسایل نقلیه وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره