نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

عرضه پیکاپ چینی بی وای دی شارک در برزیل آغاز شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
عرضه پیکاپ چینی بی وای دی شارک در برزیل آغاز شد

آخرین خودرو/ بی وای دی عرضه پیکاپ جدید شارک را در برزیل آغاز کرد. این پیکاپ که مدت زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و با قیمتی معادل ۶۶,۷۰۰ دلار در برزیل به فروش می‌رسد.

پیش‌فروش پیکاپ بی وای دی شارک از سوم اکتبر در برزیل آغاز شد. در عرض ۲۰ روز این پیکاپ توانسته حدود ۱۵۰۰ مشتری را جذب خود کند. به گفته مدیر تجاری بی وای دی در برزیل، انتظار می‌رود پیکاپ شارک سالانه بین ۱۰ هزار الی ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد. اگر این پیش‌بینی درست از آب در بیاید، نماینده بی وای دی در بین ۵ پیکاپ سایز متوسط پرفروش بازار برزیل قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر بی وای دی برای تشویق مشتریان برزیلی، تجهیزاتی مثل کیت شارژر خورشیدی و شارژر قابل حمل را به صورت رایگان به خریداران اهدا می‌کند؛ ضمن اینکه برای سال اول بیمه هم رایگان خواهد بود. در بازار برزیل، بی وای دی شارک رقبای قدرتمندی مثل تویوتا هایلوکس و فورد رنجر را پیش روی خود دارد. با این حساب عملکرد پیکاپ جدید چینی‌ها در برابر این رقبای مطرح جهانی، به نوعی عیار آن را خواهد سنجید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بازار پیکاپ‌ های برزیل تحت سلطه مدل‌های عمدتاً بنزینی و دیزلی است و باید منتظر ماند و دید که پیشرانه هیبریدی شارژی شارک برای مشتریان جذابیت خواهد داشت یا خیر.

ناگفته نماند محصولات بی وای دی در برزیل با استقبال فوق‌العاده بالایی روبرو شده‌اند. طبق آمار در ۹ ماهه نخست امسال، میزان فروش تولیدات این برند ۷۰۰ درصد افزایش یافته است. با چنین رشد خیره‌ کننده‌ای، بی وای دی اکنون دهمین برند پرفروش بازار برزیل به حساب می‌آید.

مشخصات فنی پیکاپ بی وای دی شارک
پیکاپ شارک بر اساس پلتفرم DMO بی وای دی توسعه پیدا کرده؛ این پلتفرم به طور اختصاصی برای پیشرانه های هیبریدی شارژی و مدل های آفرود محور طراحی شده است. پیشرانه این پیکاپ شامل دو موتور برقی و یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری می شود. موتور برقی نصب شده در محور جلو ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور محور عقب هم ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. با این حساب مجموع قدرت پیشرانه به ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور می رسد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند اولین پیکاپ گروه بی وای دی صفر تا صد را در زمان ۵.۷ ثانیه طی می کند.

برق لازم برای موتورهای برقی شارک توسط پک باتری ۲۹.۵۸ کیلووات ساعتی تأمین می شود. این باتری از سری LFP Blade و ساخت گروه بی وای دی است و انرژی آن برای طی ۱۰۰ کیلومت مسافت کفایت می کند. اما با ورود موتور بنزینی به مدار و تولید برق بیشتر، برد حرکتی افزایش می یابد. به گفته بی وای دی اگر باتری و باک شارک پر باشد، امکان پیمایش ۸۴۰ کیلومتر مسافت بر اساس استاندارد NEDC وجود خواهد داشت. طبق این استاندارد میزان مصرف سوخت شارک در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر اعلام شده است.

بد نیست اشاره کنیم پیش از برزیل، بی وای دی شارک از ماه می در مکزیک عرضه شده است. در این کشور، شارک قیمتی معادل ۵۳,۴۰۰ دلار دارد. بعد از برزیل هم، نوبت به استرالیا خواهد رسید تا میزبان این پیکاپ چینی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره