نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کرولا هیبرید سایپا چه مشخصاتی دارد؟

آخرین خودرو/ کرولا هیبرید سایپا یکی از خودروهایی است که در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی به فروش می رسد اما این خودرو چه مشخصاتی دارد؟
 
اواخر شهریور ماه و در نمایشگاه مشهد بود که شرکت سایپا تویوتا کرولا هیبرید را معرفی کرد و اعلام شد واردات این خودرو به زودی آغاز می شود. اگرچه سایپا یکی از نخستین شرکت هایی بود که روند واردات را در دور جدید استارت زد اما برنامه های سایپا اصلا خوب پیش نرفت و پس از عرضه های سنگین کرولا و لوین توسط شرکت های دیگر، سایپا تازه پا به میدان واردات تویوتا گذاشت. اما نکته مهمی که در مورد کرولاهای وارداتی سایپا وجود دارد این است که این خودروها قیمت علی الحساب پایین تری نسبت به دیگر کرولاهای بازار دارند و قیمت نهایی آن ها هم زیر ۲ میلیارد محاسبه می شود. حالا سوالی که پیش می آید این است که چرا قیمت کرولا هیبرید سایپا نسبت به نمونه های دیگر متفاوت است؟ در ادامه مشخصات این خودرو را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی کرولا هیبرید سایپا
بر اساس اطلاعات منتشر شده سایپا قرار است دو تیپ الیت و پایونیر را از این خودرو به بازار ایران بیاورد اما این دو تیپ در مشخصات فنی با دیگر کرولا هیبرید های بازار یکسان هستند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که همراه یک موتور برقی عمل می کند و حاصل عملکرد سیستم هیبرید خروجی حداکثری ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور را رقم می زند و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به صورت یکپارچه به چرخ های جلو منتقل می شود. پس تا اینجا تفاوتی بین کرولا هیبرید سایپا با دیگر کرولاهای مشابه بازار نیست و تفاوت اصلی در بحث امکانات رقم می خورد.

کابین و امکانات
طراحی داخلی در این خودرو همان سبکی را دارد که در کرولا و لوین های دیگر دیده ایم. متریال کیفیت قابل قبول دارند اما از آنجا که با یک محصول اقتصادی تویوتا طرف هستیم، از هر نقطه کابین سادگی بیش از حدی موج می زند که شاید برای همه راضی کننده نباشد. در این خودرو امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و … دیده می شود.

اما شنیده ها حاکی از آن است که آپشن های کرولا هیبرید سایپا می تواند متفاوت باشد و این شرکت به صورت درهم اقدام به واردات این خودرو کرده است. یعنی ممکن است در برخی نسخه ها سانروف را داشته باشید و در برخی نه. همچنین تهویه در برخی از این خودروها دستی خواهد بود و تریم پارچه ای را در داخل داریم. حتی آپشن ورود بدون کلید هم در برخی نسخه های وارداتی سایپا وجود ندارد. پس اساسا تفاوت در آپشن ها می تواند قیمت ارزان تر این خودرو را توجیه کند.

اما مهم تر از آپشن، سال تولید است که تفاوت اصلی را رقم می زند. بر اساس شنیده ها خودروهای وارداتی سایپا مدل سال نیستند و احتمالا با مدل ۲۰۲۳ عرضه می شوند. البته هنوز جزئیات این قضیه مشخص نیست اما اینکه در سامانه مدل سال تولید این خودرو مشخص نشده، این موضوع را محتمل تر می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir